Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Vidminhatt
#1212176
Hej!

Jag har en XC70 årsmod 14 där vänster bakdörr börjat krångla på så sätt att den inte riktigt vill spärra sig i helt stängt läge. När dörren smälls igen så är det som att den går förbi säkerhetsläget men inte helt går igen vilket leder till sjukt irriterande vägljud/vindbrus. Eftersom den inte lägger sig i det yttre säkerhetsläget så signalerar inte bilen att dörren inte är helt stängd. Har kollat barnspärr och om den synliga låsdelen ligger konstigt men kan inte se nått spec. Någon som varit med om nått liknande och/eller kan tänka sig vad detta beror på?

Hälsningar

Simon




Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Jäverhammar
#1212487
Jag förstår din fråga som att dörren låser som den ska men att den då den är låst inte är helt stängd?

Aldrig justerat på Volvo men på VAG av äldre snitt var låsbygeln som sitter i chassit justerbar.
Testa att justera in den en aning alternativt låskistan om justeringen sitter på den.
Oavsett så bör det finnas det en justering iom att alla delar tillverkas med vissa toleranser.

Om jag missuppfattat och det bara är den "första" låsningen som låser så kanske låsbygeln sitter för långt in istället.

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Slutsteg original

Undrar var sitter slutsteget till original woofern[…]

Missljud höger bak v60cc II

Hade tråkigt missljud i höger bakvagn p[…]

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]

31360098 heter länken ifall nån undrar.[…]