- tor 16 nov 2017, 15:01
#1212021
MartinS skrev:Olika rattar... Dieselratten skall dämpa vibrationer bättre/annorlunda.Skulle tippa på att det bara är svängningsdämparen som skiljer. På rattarna till P2-bilarna (V70N m.fl.) var svängningsdämparen något man kunde köpa som separat del. Men så ser inte ut att vara fallet på nästföljande generation. Innebär det också att svängningsdämparen inte längre kan demonteras från ratten utan är helt integrerad i den?
Nuvarande Volvo: V70 T5 -02 Geartronic; V70 D4 -15 Geartronic
Tidigare Volvo: 145 DL -72 B20D man; 245 DL -75 B21A man; 745 GL -87 B230F man; 855 T5 -94 aut
Tidigare övriga: Saab 99 -71 1,7 man; Volkswagenbuss T1 -66 man; Cadillac Coupe de Ville -75 aut
Tidigare Volvo: 145 DL -72 B20D man; 245 DL -75 B21A man; 745 GL -87 B230F man; 855 T5 -94 aut
Tidigare övriga: Saab 99 -71 1,7 man; Volkswagenbuss T1 -66 man; Cadillac Coupe de Ville -75 aut