Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fiskmåsen
#1211237
Hej allihopa!

jag har precis köpt en XC70 som är av 2011 årsmodell det är en d3 men inte AWD.
grejen är såhär att jag har en heltäckt spoiler och nerböjt avgasrör. jag har 1 rör på vänstra sidan men det är som sagt nerböjt . så min fråga är ifall det finns någon firma som kan såga hål i min spoiler och koppla så jag får 2 avslut där bak som sticker ut som tex d5 awd.och i så fall hur påverkar det min parkeringssensor? behöver man göra något med den i såna fall ? åka till verkstad och ställa in den eller liknande? och funkar det bra med en d3 att ha dubbelt avgas system ?
jag bor i Skåne så någonstans här nere skulle vara guld värt ! ifall det finns :)

MVH Tobbe


PS i fall något av namnen inte stämmer så får ni ursäkta!! är riktigt grön angående bilar !
Användarvisningsbild
av StefanN
#1211245
Man byter den delen av stötfångaren mot en som har uttag redan, att skära ut ser ut som skit.
Inga ingrepp behövs med p-sensorena, bara flytta över.
Avgasröret byts enklast mot ett med rätt slutrör eller så får man kapa och svetsa på det gamla.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1211275
Låter som ett jobb du kan fixa själv på en söndag :wink:

Nedre kjolspoilern borde du kunna hitta en på bildelsbasen

Bytet av kjolspoilern borde man kunna göra som jag gjort här? Kanske finns det en manual för din XC70 eller får man använda sig av mer än en för att pussla ihop det
Spoiler »
#1211544
tack för så snabba svar :)
grejen är ju den att jag inte kan montera något nytt avgas rör själv har ingenstans att höja upp bilen så får lämna in den ! plus att behöver hitta något system som passar min så jag kan grena det från 1 rör till 2 ! och jag kan fan inte ett skit om sånt här ;) i sånna fall vart hittar jag ett system som passar ? har ett på bsr med trim men det står att det bara är för awd men undrar om inte det passar på min endå med en ny kjolspoiler ! https://sv.bsr.se/produkt/sportflow-dup ... d-2008-4wd. till det med spoiler på bildelsbasen såg nån som skulle funka men tänker ifall jag inte hinner få tag på någon snygg och någorlunda hel där ifrån ! är det dyrt att köpa en ny i såna fall vart ifrån ska man köpa den ?

MVH tobbe
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1211638
Köper du från någon av de stora som JB med flera på bildelsbasen har de normalt 2 dagars frakt. Annars kan du ju köra utan bakjol någon dag, de är säkert bara att trycka dit.

Ännu mer info... Jag fick precis tag i ett o[…]

Mja, V70in har jag haft i 12 år så n&a[…]

Finns backventil på Biltema för en dryg[…]

Jag tror jag har fattat hur det fungerar, ni f&ari[…]