Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av berrabus
#1210657
Behöver justera upp viololäget för bakre torkararmen då den hamnar under rutan.

Hur tar jag bort armen? Hade gissat att man bänder upp plastkåpan och bara skruvar loss den men plastkåpan verkar sitta fast på ngt sätt.
Vill inte ta i för mkt utan att veta hur det skall göras.
Användarvisningsbild
av StefanN
#1210660
Plastkåpan ska lossas genom att peta på en hake på baksidan, bänd inte med mejsel på utsidan då blir det märken.
Sen lossa muttern ett par varv och dra ut armen.
av berrabus
#1210662
StefanN skrev:Plastkåpan ska lossas genom att peta på en hake på baksidan, bänd inte med mejsel på utsidan då blir det märken.
Sen lossa muttern ett par varv och dra ut armen.
Den här "haken", det är väl den som sitter precis bakom ett litet urtag i plastkåpan?
Skall jag trycka på haken mot axeln och bara lyfta på plastkåpan?
av Tompan60
#1210664
Gjorde detta för ett tag sen. Pillade bort plasten tog loss muttern och smorde med rostolja. Satt som berget. Köpte en liten avdragare på Biltema. Då kom den loss med en smäll och nu ligger den så fint på rutan. Så en 2 armad avdragare kan behövas ibland.
Tomas
av berrabus
#1210668
Fick bort locket dvs den gröna #1 i bilden ovan. Lite pilligt och svårt att inte göra några märken.

Torkararmen verkar sitta som berget på min också. Får nog bli en lite avdragare.
av berrabus
#1211162
Tompan60 skrev:Du ser... jag har alltid rätt. Fasen va bra jag är... :roll: :D
Japp, du är den näst bästa jag vet :lol:

Å andra sidan använde jag en 3-klo och inte en 2-klo avdragare :wink:
Köpråd

Hej jag funderar på att köpa en ny bil.[…]

Dörrlås V-fram

Hej. Kolla kabelhärvan mellan karossen och d&[…]

Köpråd V60 etanol

Köp en nyare Saab istället, fullt med 9-[…]

Nytt avgasrör B234F

Behövde inte dom grejerna som var slut p&arin[…]