Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
#1213053
Det förstås, men eftersom man givetvis läste boken från pärm till pärm när bilen levererades, så kan det ju hända att man kommer ihåg att det var något speciellt med hissarna, även om man inte kommer ihåg exakt vad det var. När man väl står där och det inte fungerar. Så är det lätt att kolla boken då.

Nu refererar jag ju enbart till hur jag själv fungerar, då jag anser att om jag nu lägger ut en massa pengar på en mojäng (bil/kamera/stoppa in det som passar), så ska jag åtminstone lära mig hur allt fungerar. Om det sen är saker som jag inte finner användning för, det är en sak. Men det ska inte vara att jag inte använder en viss funktion för att jag inte visste att den fanns där.
av scouhound
#1217347
Nu är även punkt 2 löst...

Har länge haft dålig värme i kupén när det vart kallt ut. Har alltid ac på auto. När det för ett tag sen blev -15 ute så blev det snorkallt i bilen å jag fick felmeddelande att kylsystemet behövde service. Bilia i Lillehammer läste felkoder gratis å det slog ut på P0116. Sensor för temp på kylvätska. De menade att det som regel berodde på att termostsatten va slut
av scouhound
#1217353
*termostaten va slut. Överraskande i en 2010 som bara gått 12000. Det var dock ett sjuhelvetes jobb å byta... den sitter så jävligt till att man tror inte d e sant... stog nästan hela dagen! Finns en tråd på forumet om byte av termostat...

Nu funkar dock värmen perfekt!!

Kan tilläggas att i samma veva slutade vindrutetorkarna fram å funka. Trodde det var nått med elen men visade sig att hela torkarmotorn va full av vatten å såg helt jävlig ut invändigt. Fick tag på en begagnad. Ny va svindyr. Känns som en felkonstruktion när sånt händer på en så ny volvo. Felkonstruktion även när man plaserar termostaten på baksidan av motorn å man måste demontera halva jorden för å komma till...

Har alltid svurit till volvo å kommer fortsätta göra det men min tro har verkligen prövats de sista veckorna...
Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]