Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Någonting
#1205340
Kan du vägleda oss lite mer i hur bilden är tagen?

Är det ovanifrån från motorrummet eller underifrån? Vad är komponenterna som vi ser på bilden? Vad är den svarta plast-objektet till vänster och vad är metall-föremålet till höger? Om du inte vet så ta en ny bild lite mer ut-zoomat och ringa in var du tittar.

Annars är det som att bli visad en karta med gatunamn utan att ens veta i vilken del av världen man befinner sig.
av rogra96
#1205350
Någonting skrev:Kan du vägleda oss lite mer i hur bilden är tagen?

Är det ovanifrån från motorrummet eller underifrån? Vad är komponenterna som vi ser på bilden? Vad är den svarta plast-objektet till vänster och vad är metall-föremålet till höger? Om du inte vet så ta en ny bild lite mer ut-zoomat och ringa in var du tittar.

Annars är det som att bli visad en karta med gatunamn utan att ens veta i vilken del av världen man befinner sig.


jag hade fler bilder också men har tyvärr raderat dessa. Men bilden är tagen uppifrån och det svarta till vänster är batteriboxen. Så rakt uppifrån mellan batteribox och motor. Det är alltså på vänster kortsida av motorblocket (ovanför växellådan) kan man säga.
av snabbis
#1205903
Har du en 5cyl d3 så kan det vara nippeln till vacumpumpen som läcker, har bytt massvis med både nipplar och oringar bakom vacumpumpen, dock mest nipplar/ packning på nippeln.

Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk
av rogra96
#1206029
Ja det är den 5cyl D3:an. Vacumpumpen, de kan förklara varför bromsen blir stum när bilen står 3-4 dagar. Används den till något mer? Har som tidigare inlägg beskrivet problem med ryck/turbo tapp i hasigheten 120-130km och hårdare belastning, inget som kan ha med vacumpumpen att göra va?

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]