Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dieselvolvo
#1205432
least skrev:Behövs det verkligen en skyddsfilm på lyktorna?
Är det inte risk att filmen bryter ljuset på ett "annorlunda" vis?
Det beror ju helt på hur mycket man vill spara på lyktorna.....plast-glas tar mycket stryk vintertid!
Har funderat på det också, men det lär man ju märka sen när man kör......tror inte att de är så farligt faktiskt.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1205442
Dieselvolvo skrev:
VolvoB20 skrev:
Dieselvolvo skrev: Men, skyddsfilmen från Biltema var för tjock....
På vilket sätt ?
Gick ej att forma så som jag ville...dock ingen "strålkastarfilm", då de inte säljer transparent sådan utan detta är/var deras skyddsfilm .
varmluftpistol?
av Knota
#1205447
Förr hade bokhandeln självhäftande skyddsplast till böcker. Den var rätt tunn, vet inte om det finns fortfarande.
Kan vara värt att kolla i alla fall.
av Dieselvolvo
#1205587
robinb3rgsten skrev:Den i bokhandeln brukar ju va lite suddig så den är nog inget vidare
Var det första jag tänkte på också! Men tack för tipset.....ska kolla upp det iaf! :)
av Kimmen90
#1205615
Personligen skulle jag inte lägga pengar på film. Bättre att lämna in på rekond för någon hundring då det behövs. Min bil är 8 år, ingen matthet i mina.

Tror dock inte film till böcker skyddar mot stenskott, salt, UV ljus osv
av Knota
#1205633
På förra bilen hade jag en ramp med 4st Hella FF50.
Efter ett par år var 2 glas trasiga. Köpte en begagnad ramp på blocket, där 2 glas var hela.
Bytte glas på min ramp och satte på bokplast. Alla var fortfarande hela när jag sålde bilen 6-7 år senare.
Men det fanns skador i bokplasten, så nå'n nytta gjorde den väl.
Jag skulle inte heller sätta på film på mina huvudstrålkastare, men det var inte min bil det gällde nu.

Jag gjorde en kontroll av AC på precis samma[…]

Hade min V70 på verkstaden idag och fick e[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Jag fick ner version 3.0.3 till min bil idag. Ska […]

Minirecension av kina DICE

Jag kör med VIDA med denna kabeln - 256kr ink[…]