Moderator: Moderatorer
III skrev:Jag har haft en D4 som bytt egr på garanti, toppen byttes på garanti pga sot på ventiler vid ca 3000 mil, upptäcktes eftersom motorn ryckte. Hjälpte inte. Massa andra saker ytterligare byttes utan att hitta felet. Nu åker jag bensinare. Hittills inget problem. Men som tidigare skrev. Gäller d4, inte läst om dessa problem på vare sig d3 eller bensinare. Tillfälligheter eller något som skiljer dem åt så problemen inte uppstår? Jag vet då inte. Jag tankade växelvis på OK, ST1 och Volvo.Min VEA D2 har rullat 7500mil nu. Två nya vevaxeltätningar (en på varje sida) men inga andra motorrelaterade problem.
intruder1400 skrev: ↑mån 12 mar 2018, 22:24 Många problem lösta iomed ny modell på EGR-ventil !Jag hittade en skrivning från British forum att den senaste och bäst fungering versionen om EGR har kommit i mid år 2016. Det skulle funka?!