Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gooose
#1204350
joel80 skrev:Vågar man lita på att Volvos (bilbolaget Gävle) Däckverkstad klarar det? :P
Jag säger som Gunde " Ingenting är omöjligt"
Alla volvo auktoriserade skall ha 4 hjulsmätningsutrustning annars slår Volvo med pekpinnen på fingrarna (HÅRT)

Annars är du välkommen om du skulle hamna i Göteborg någon gång ...
Det få saker jag vet om Gävle är att det ligger jävligt lång bort från GBG och att kör man genom Västerås när Raggarträffen är tar det Låååång tid och att Pinchos vid centralstationen har gött käk ;-//

//Gooose
Användarvisningsbild
av gooose
#1204362
andersuw skrev:
gooose skrev:Harre jävvlar sicket surr... NU tar vi alla något kallt o gott att dricka och tänker positiva tankar om varandra :-)-)

Ja andersuw rätt tolkat jag har inte testat något Nu Det var mer ironi i den kommentaren Med den första smileyn

Den andra var mer tänkt som en generalisering att Vi grabbar alltid är bäst på att köra bil inget mer allvarligt än så...
Tänkte väl det. Har absolut inte tänkt några elaka tankar om dig och skulle gärna ta en pilsner med dig om tillfälle gavs. Du slängde käft lite grann med glimten i ögat och jag gjorde detsamma. Skönt att höra att det inte var något missförstånd på den punkten. :D

Ja det hade varig trevligt.... men bara en? Det ger ju bara mer smak Synd att du bor på Fel sida av Sverige :D

Ha en goo helg

//Gooose
av andersuw
#1204364
Fel sida? Tja det finns ju både norr och söder och öster och väster. Jag antar att du menar det senare, och ja jag måste medge att jag står upp till knäna i den uppländska myllan. Men mormor kom från Kungsbacka. Alltid nå't. ;-)
Användarvisningsbild
av Perra83
#1204393
Apropå hjulinställning. Den som görs på fabriken blir den perfekt eller bara okej? Däcken visar inga tecken på något onormalt slitage.
Ja byter nog till vinterdäcken de närmaste veckorna och kostar kanske på en hjulinställning. Nya vinterdäck och ska även köpa nya sommardäck till våren.
Användarvisningsbild
av joel80
#1204401
Jag tyckte min förra uppsättning sommardäck slets rätt fort på min nya bil.. men då de den slets jämt hade det nog inget med hjulijställningarna att göra då. Däcken tog slut på mindre än två sommrar.. Jag kör ca 3000mil per år.

Vintedäcken har dock hållt riktigt bra de två säsonger dom suttit på! Har nästan alla dubb kvar och minst 7 mm. (Hakka 8)

Jag ska boka tid tills om ett par veckor jag också och ska höra om hjulinställning bara för att få koll på att det är som det ska.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1204428
Perra83 skrev:Apropå hjulinställning. Den som görs på fabriken blir den perfekt eller bara okej? Däcken visar inga tecken på något onormalt slitage.
Ja byter nog till vinterdäcken de närmaste veckorna och kostar kanske på en hjulinställning. Nya vinterdäck och ska även köpa nya sommardäck till våren.
Som vanligt, vad är "bäst", olika värden ger ju olika egenskaper, bäst stabilitet rakt fram, bäst väghållning i kurva och livlig bil, minst slitage, bäst vid tom bil och bara förare, bäst vid 4 pers och full last i bagaget etc. Som det mesta i livet är sällan något bäst på allt.

Nu prioriterar väl 95 % av förarna lågt slitage, så om dina hjul är helt jämt slitna när det är dags för byte så är det ju bara att kasta pengarna i sjön och be om problem om du ber någon justera på hjulvinklarna då det bara kan bli sämre och börja slita snett. De står ju optimalt nu för dig, om du ser att mönstret är 100% jämt slitet.
Användarvisningsbild
av Perra83
#1204447
VolvoB20 skrev:
Perra83 skrev:Apropå hjulinställning. Den som görs på fabriken blir den perfekt eller bara okej? Däcken visar inga tecken på något onormalt slitage.
Ja byter nog till vinterdäcken de närmaste veckorna och kostar kanske på en hjulinställning. Nya vinterdäck och ska även köpa nya sommardäck till våren.
Som vanligt, vad är "bäst", olika värden ger ju olika egenskaper, bäst stabilitet rakt fram, bäst väghållning i kurva och livlig bil, minst slitage, bäst vid tom bil och bara förare, bäst vid 4 pers och full last i bagaget etc. Som det mesta i livet är sällan något bäst på allt.

Nu prioriterar väl 95 % av förarna lågt slitage, så om dina hjul är helt jämt slitna när det är dags för byte så är det ju bara att kasta pengarna i sjön och be om problem om du ber någon justera på hjulvinklarna då det bara kan bli sämre och börja slita snett. De står ju optimalt nu för dig, om du ser att mönstret är 100% jämt slitet.
Helt sant! Jag upplever inget bekymmer. Bilen går stadigt och däcken okej. Då får det vara, tack för synpunkterna. Jag brukar upptäcka glapp och annat väldigt tidigt och jag hoppas att jag gör det även på denna bil som ja haft sedan ny.
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]