Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1193071
Hej!
Har äntligen hittat en bra meck som kan byta kopplingen och urtrampningslagret på min V70, D2, manuell, från 2012. Nu ska jag bara fixa hem delarna, och tänkte beställa från bildelaronline24. Problemet är ju bara att jag fattar NADA. Jag tänker att Sachs kamremssats artnr 3000 970 037 och Sachs urtrampningsmekanism artnr 3182 600 220, borde funka bra, men är osäker på om jag får med allt då? På materialspecifikationen som jag fick från Bilia är ju en hel massa flänsar och muttrar uppräknade också; plus Kamremssats och manövercylinder.
Sen finns det en kopplingssats från LUK som kostar lite mer än ovan nämnda, och den är för motorer med tvåmassesvänghjul. **FÖRVIRRAD**
Vad ska jag beställa? Hoppas någon vet!
Stort tack på förhand!
#1193178
Du kan chatta med dem och fråga vilka delar du skall ha. Ger du dem chassienumret talat de om vilka delar som passar.

Jag har precis beställt och fått hem kopplingssats och urtrampningslager till frugans bil därifrån. Skall monteras imorgon så då får vi se om det passar :)
Bakfjädrar.

Kolla Skandix i Tyskland också, sök p&a[…]

Börja med att plocka loss tryckgivaren nä[…]

Ser ut att komma från det lilla hålet […]

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel ti[…]