Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av UnleashFusion
#1193364
Tack för hjälpen, jag ska se över det och se om det blir något. Om själva spoilern från laga kostar cirka ~1000kr och neråt så är det lacken som måste tänkas, då det är electric silver.

inte direkt att jag ska montera heller då jag inte alls är kunnig
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1193461
Kan du inte göra som Passat mfl nya bilar nuförtiden. Där har man ju original från fabriken klistrat fast stora maffiga avgasutblås i kofångaren bak.

De är överhuvutaget inte anslutna till motorn, för avgassystemet mynnar under bilen, riktat ned mot marken.

Då får du också samma fördela att det stora utblåsen aldrig blir sotiga eller behöver hållas rena.

Bild

MegaVulgo utblås verka ju vara da shit nuförtiden, Till V90 kan man ju få utblås som klarar att evakuera avgasvolymer från en dragracingmotor på 5000 hk trots man har 150 hk under huven.
av monza
#1193462
VolvoB20 skrev: MegaVulgo utblås verka ju vara da shit nuförtiden, Till V90 kan man ju få utblås som klarar att evakuera avgasvolymer från en dragracingmotor på 5000 hk trots man har 150 hk under huven.
:-DD Typ som jag tänkt. Utblåsen på moderna bilars småmotorer verkar ha kapacitet att hantera avgaserna på valfri Finlands-färja.
av UnleashFusion
#1193467
Har du någon gång sett en V70 med dessa utblås(efter modding)? Jag har inte sett någon ha det :-DD (man kanske ska bli den första) nej men eftersom det inte är jag som själv moddar/fixar är chansen liten. Dock är man lite nyfiken hur ett sådant utblås skulle se ut just på en v70.. hade det passat eller ej det är en fråga ^^
av andersuw
#1193517
VolvoB20 skrev:Kan du inte göra som Passat mfl nya bilar nuförtiden. Där har man ju original från fabriken klistrat fast stora maffiga avgasutblås i kofångaren bak.

De är överhuvutaget inte anslutna till motorn, för avgassystemet mynnar under bilen, riktat ned mot marken.
Jag har alltid undrat vad som egentligen menas med "nollutsläpp". Nu fick jag äntligen svaret. :D

Det var förstås också den här lösningen VAG valde för att komma till rätta med de små problem med avgasreningen som gjorde att de fick återkalla ett par miljoner bilar härförleden. :D

Kan vara svårt att se på kanten p&arin[…]

Låter inget kul tur att det löste sig! […]

Vi som beställt nya XC60

Trodde det var åretruntdäck 18, 19 och […]

Fick min V60 1 mars i år, tog 19 m&ari[…]