Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1193458
En fråga. De hjullager jag bytt har man enkelt kunna identifiera genom att hissa upp hjulet och vrida runt det för hand.

När motorn är av och det är knäpptyst har det alltid hörts och känts när man vrider på hjulet för hand.
av KnotVillage
#1193626
VolvoB20 skrev:En fråga. De hjullager jag bytt har man enkelt kunna identifiera genom att hissa upp hjulet och vrida runt det för hand.

När motorn är av och det är knäpptyst har det alltid hörts och känts när man vrider på hjulet för hand.
Det gjorde det inte på min. Snurrade för långsamt. Kände det tydligt när mätaren visade runt 60. För hand kände man absolut ingenting. Det var den yttre kulbanan som var slut. Massa små kratrar i dom, inre spåret var helt felritt.
av least
#1193630
Om du hade väntat lite och kört mer med bilen, så hade ljudet ändrats när slitaget blivit tillräckligt stort.
Då hade det inte varit nån tvekan om vilken sida det gällde.
av KnotVillage
#1193631
least skrev:Om du hade väntat lite och kört mer med bilen, så hade ljudet ändrats när slitaget blivit tillräckligt stort.
Då hade det inte varit nån tvekan om vilken sida det gällde.

Absolut men har redan åkt sen typ mars, ville inte stå i vinter och byta det.

Tack alla för era svar! Ska försöka[…]

Nu ska vi se om jag har huvudet med mig den hä[…]

Service Renault Scenic 2003

Det låter som ett rätt kul projekt att[…]

Försök nummer 1 avklarat. Gick inte som[…]