Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1191949
Nurnoj skrev:
the_dolph skrev:Jag upplever det som jag har tillgång till mer effekt under längre tid på växlarna. Drar även fint på femman och sexan i motorvägsfart. Tidigare upplevde jag omkörningar rätt sega om jag låg i 70-80 km/h, nu drar det på bättre.
Men med handen på hjärtat - upplever du det som "prisvärt"? Man kan ju aldrig få för många hk och nm...
Du önskar verkligen att bli lurad, vad fan skall han svara tror du "nej fy fan va dyrt för ngt som jag inte märker efter en vecka". utan svaret bli Fan va bra och prisvärt...

Kraft är som knark du blir aldrig nöjd, du vill bara ha mer och mer och mer...


Men på din fråga så kommer han att svar Jo för fan skitnöjd! och det är han säkert, som han skriver "upplever det som om jag har mer kraft" djävligt ärligt.
#1192253
På min bil märks det större skillnad att skifta mellan D och S med motorn i originalskick (215 hk/440 Nm) än vad ändringen med Polestar innebär (230 hk/470 Nm). Men det är inte meningen att det ska vara billigt att ha bil, och Polestar finns ju, så...

Den allmänna meningen bland de som kört längre tid både med och utan Polestar med min motor (D5244T15) är att den tar lite mindre diesel vid snäll körning i landsvägsfart, alltså runt 80-90 km/h, när den har Polestar. Det har man ju i alla fall nytta av hela tiden. Efter 30000 mil eller nåt har det nog betalt sig då.
Vi som beställt EX90

Inte för mig. Plastig interiör. Liten s[…]

Kolkanistern på min 745-a är trasig, ja[…]

Är B5244SG annorlunda än en B5244S f&oum[…]

Det där är bara lurendrejeri. Är sy[…]