Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av e3henri
#1190468
Har en V70 utplockad Feb2016 med internet maps (gratis varianten - har alltså inte navigationspaketet).
Sedan tidigt i våras så totalvägrar den att visa någon karta. Det är helt blankt och försöker jag skapa en navigering så säger den att internetanslutning saknas. Dock så fungerar övriga internetfunktioner (Radioplay/tunein) utmärkt. Har provat att ge bilen internet via bluetooth från tre olika telefoner samt har även kopplat upp den mot wifi hemma, men med samma resultat.

Någon mer med samma problem?
Den känns som antingen har kartservern lagt av eller så avaktiveras funktionen efter ett år.
Jag påpekade det vid rutinservicen i våras, men teknikerna kunde bara konstatera att det inte fungerade och ville plocka in bilen igen för att felsöka (vilket jag tackade nej till)
#1190481
Uppdatering av mjukvara på den specifika modulen har löst det problemet på många andra bilmodeller. Du får åka till verkstaden.
#1190529
Hade samma problem ett par veckor i våras. För min del började det spontant funka igen utan åtgärd.
#1190541
Bosse78 skrev:Hade samma problem ett par veckor i våras. För min del började det spontant funka igen utan åtgärd.
Samma för mig, nu fungerar det
#1192152
Anledningen att jag inte lämnade in den var för att jag fick känslan av att den här serviceteknikern inte hade speciellt bra koll på internettjänsterna (han hade ju trots allt gjort en första felsökning under rutinservicen och inte kommit fram till något) - och att det inte var värt besväret att vara utan bil/använda lånebil när de troligen inte skulle hinna något.
MEN....precis som några andra skrev här. NU FUNKAR DET IGEN :)
Slutsteg original

Slutsteget, som är aktivt, sitter på ba[…]

Dagens ungdom

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]