Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Steffe3
#1222916
Både börjat och antagligen slutat (med åtminstone ljusmodulerna), sålt rättigheterna till vparts låter det som.
Användarvisningsbild
av Waelsson
#1222984
Steffe3 skrev:Både börjat och antagligen slutat (med åtminstone ljusmodulerna), sålt rättigheterna till vparts låter det som.
Jag är inblandad i vparts dealen det e inte färdigt. Cenny funderar på att sälja via ledworks (egen firma)
Jag kan bara säga gott om cenny iaf. Riktig seriös lirare!
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1222987
Ja, det tvivlar jag inte på :) Av alla olika som tillverkar sina varianter så verkar han mest seriös. Väntar på att det ska komma nåt som lockar bara ;p
av Brallan84
#1225875
Man tar spänningen från skyltbelysningen(Gul/Violet). LED-modulen som sitter i övre bakljuset(Grå/Brun) lyser starkare naturligt(bromsljus). För att kringgå detta så sätter man ett motstånd som sänker watten till tillfredställande resultat. Släng in en diod i serie så bränner du inget i skyltbelysningen. Löd ihop, krympslanga ihop allt och ta 250kr för något du betalade 5kr för. Ge mig en stund så kan jag se vilken resistans som behövs.
av Tompan60
#1225921
Brallan84 skrev:Man tar spänningen från skyltbelysningen(Gul/Violet). LED-modulen som sitter i övre bakljuset(Grå/Brun) lyser starkare naturligt(bromsljus). För att kringgå detta så sätter man ett motstånd som sänker watten till tillfredställande resultat. Släng in en diod i serie så bränner du inget i skyltbelysningen. Löd ihop, krympslanga ihop allt och ta 250kr för något du betalade 5kr för. Ge mig en stund så kan jag se vilken resistans som behövs.
Självklart är det så att det inte kostar mycket att tillverka. Sen tillkommer frakten utöver dessa 5 kr. Och några minuter att tillverka och besöka det lokala postombudet i Ryssland för att skicka. Sen lägga lite tid att maila personligt till varje kund...

Men sen är det så med allt. Att göra själv blir billigare men mera pyssel...

Samma med mat...

Köp färdiga pannkakor 5 st. på ICA för 20 kr eller blanda 1 ägg, lite mjöl och mjölk och gör 20 st. för 5 kr. Hur man gör i livet är ett fritt val och det är härligt.. Jag köper modul och gör pannkaka. Mycket godare så... :D :lol:
av V70rededition
#1232745
Nu är det ju inte riktigt priset jag ville få reda på haha :wink:
Saken är den att betala mellan 3 till 500 beroende på vart du handlar den här modulen känns lite vemodigt då den kostar max 10 kr o löda ihop själv.
Kanske inte ens e något jag kommer vilja använda bara mest kul och se skillnaden samt kul o pilla lite.

Men om det finns någon som vet vilket motstånd jag kommer behöva eller om det kan va en bra ide att löda på en säkring eller andra vettiga svar så får ni gärna hjälpa mig.

Tack på förhand
Användarvisningsbild
av apersson850
#1232820
Det är ju att ta reda på vilka komponenter som passar som kostar tid, vilket kan översättas till pengar. Antingen låter man någon annan göra det, och betalar för hans tid, eller så är det ju till att experimentera själv. Det är ju föga troligt att någon som lagt ner mödan för att grunna ut detta bara berättar om resultatet, om de har för avsikt att slå mynt av den möda de lagt ner.
av Rolle85
#1232851
tänk på att det ser förjävligt ut att åka runt med V70 med bromsljusen konstant lysande. Folk tror man har fel på bilen.
På de senare bilarna där de lyser hela vägen upp lyser de inte lika starkt och ser mer naturligt och snyggt ut men inte med den där fulmodden på bilen...

Beror på hur stor tjejen är... Hon l&au[…]

Köpråd

Tusen tack för alla svar och då l&arin[…]

Monterade in en CarPlay box i bilen. Känns[…]

Dörrlås V-fram

Jo, det var ett kabelbrott. Den klassiska grö[…]