Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1182779
Min framruta läckte i mitten så det droppade in vatten mitt i bilen på instumentbrädan pga dålig limning

Volvoverkstaden satte i ny ruta.

Då började det läcka i övre högra delen av rutan pga dålig limning

Volvoverkstaden satte i ny ruta.

Nu läcker det som niagarafallet i över vänstra delen av vindrutan pga dålig liming. Så jag har fått tejpa runt rutan.

Är detta extremt svårt för volvoverkstaden att få tätt eller limmar de som klantar?
#1182780
Låter som dåligt utfört arbete. Min förra bil, V50, bytte jag rutan på 3-4 gånger under typ 20000 mil, inga som hellst problem. Dock var det Carglass som gjorde jobbet...
#1182831
Eftersom det är Volvo centralt som betalar detta som goodwill hittills så kan jag inte välja Carglass utan arbetet utförs av "Volvo" själva med Volvo original delar
#1182865
Det säger ju något om hur bra glasmästare volvoverkstäderna är, tyvärr. En riktigt glasmästare har inga problem att limma rutor....
#1182868
Har hört lite blandat om att rutbyte på Volvo. Jag fick det gjort på min bil för två år sen och då var det bara en mek som var utbildad att göra det. Har som tur är inte haft några problem, men det är en halvliten verkstad i en halvliten stad utan skaderegleringsverksamhet (dvs kanske inte byter många rutor) så jag kanske bara har tur att den hållit så här länge. Hur lång tid efter bytena började dina rutor läcka, B20?
#1182908
Rutorna sitter fast några veckor innan de lossnar.

Bilen har fått stå nästan två dygn efter de att man limmat i rutorna.
#1182922
V70:n som jag bytte in nu när jag köpte ny bil läckte oxå rutan på sen i vintras, när man tvättade och vid fuktiga nätter
En kollega fick sin ruta utbytt på sin V50 faclift på goodwill för några veckor sedan, oxå pga av läckage
#1182960
När väl rutan byttes (Volvo betalade) så har den hållt tätt. Men jag har fått uppfattningen att min Volvoverkstad är rätt kunniga överlag.
Däremot var den nya rutan trasig när den kom, men det kunde ju inte verkstaden hjälpa. Jag fick varningar om att kameran var blockerad, och det visade sig imma igen framför den. Jag trodde först det var vatten som satt kvar där inne sedan läckan, men det visade sig vara elvärmen framför kameran som var trasig. Lagades dock på gammaldags vis, med ledande målarfärg. Nu fungerar det.
#1182968
Man undrar ju om det är något fel i karossen på min bil som gör att rutorna inte sitter kvar mer än några veckor när de limmar dit nya?

Yttertemperaturen har stor inverkan hur mång[…]

Bältesvarnare

Det är en 850 från 96.

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]