Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Frippe78
#1181386
Hej,
Min 2010 D5 har haft ett missljud i fläkten, på servicen hos Volvo sprutade man en massa olja som skulle vara bra och ta bort missljudet. Funkade! En vecka senare tillbaka på verkstaden och jag har bara liiite fläkt. Det måste vara effektsteget till fläkten och den byts á 1800:-. Men felet är lika dant. Jag har lite fläkt men inget mer... Hjälp, va ska jag göra? Har ingen lust att Volvo gissar sig framåt då nästa steg fläktbyte är snordyrt!

Skickat från min E6653 via Tapatalk
Användarvisningsbild
av StefanN
#1181399
Volvo brukar ju inte gissa speciellt mycket när det är elektronik inblandat, borde finnas felkoder i detta fallet.
av Frippe78
#1181406
Ja, men de säger att fläkt inte alltid ger felkoder och de var väldigt otydliga med om de fick ngn eller inte när de byte effektsteget som jag tror det heter. En klump med massa kylspröt på.

Skickat från min E6653 via Tapatalk
av Cox
#1181433
Varför betala ?? Verkstaden har ju inte löst problemet och du dom kund skall inte betala deras gissningslek
Användarvisningsbild
av apersson850
#1181506
Det är rätt besvärligt att komma åt, så det låter nog rimligt. Med den timdebitering man måste ta ut för att hålla verkstad, alltså.

Är B5244SG annorlunda än en B5244S f&oum[…]

Det där är bara lurendrejeri. Är sy[…]

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]