Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av GE71
#1180906
Har en V70 2.5FT 2009 som jag ska byta stötdämpare och fjädrar på fram. Finns det nån bra guide på nåt ställe? Annars tar jag gärna emot tips och råd om eventuella motgångar man kan stöta på.
av GE71
#1184358
Med tanke på responsen här får man väl anta att volvoägarna inte skruvar så mycket? :D Nu är iallafall stötdämparna bytta och en sänkningssats monterad. Jag gjorde det enkelt för mig och ställde bilen hos en skruvsugen kompis istället för att byta delarna själv. 8)
Användarvisningsbild
av Variosboy
#1184480
Slutsatsen du kan dra är nog snarare att det är få som hunnit köra så långt än så de blivit tvungna att byta..
av oldtimersmc
#1184555
Har bytt på en P1800 en gång och det var för att få "stenkrosskomfort" + en toyota, de va slut.
av GE71
#1184714
Det lär ju finnas gott om V70II som har gått tillräckligt långt för att stötdämparna ska vara slitna. Nu var det egentligen för att båda framfjädrarna hade gått av som jag skulle skruva på min bil. Men såg ingen mening med att sätta tillbaka stötdämpare som varit med i 19000 mil när nya Bilstein kostar ca 700kr/st. Fjäderbrott är ju inte jätteovanligt så nog borde en och annan ha gjort det bytet åtminstone.
av oldtimersmc
#1184777
Variosboy skrev:Slutsatsen du kan dra är nog snarare att det är få som hunnit köra så långt än så de blivit tvungna att byta..

M A O det är inte så vanligt att de tar slut, vanligare att de byts än att de är dåliga...
Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]

Hur var dom andra värdena? Vet du det kan det[…]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]

Hej Har mycket dåliga torkarblad till str&a[…]