Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Hioda
#1179724
Hej,

Är det någon som har erfarenhet av öppningsknappen av baklucka som är eldriven?
Försökt hitta på nätet/bildelsbasen mm.. ingen framgång...

Min öppningsknapp är inte gummerad tryckplatta utan en sån mekanisk. Knappen jag har verkar vara någon kombination av mekanisk och elektrisk.
Tittar jag i instruktionsboken för min bil, nämns bara "gummerade tryckplattan"... förvirrad!

/D
av andersuw
#1179766
Enligt VIDA finns det tre olika varianter av bakluckehandtag:

1. För bilar med chassinummer -190962 med elmanövrerad baklucka och/eller keyless

2. För bilar med chassinummer -190962 utan elmanövrerad baklucka och utan keyless

3. För bilar med chassinummer 190963-
#1181330
LarsS skrev:Min öppningsknapp krånglar. Skulle behöva demontera den för att laga eller byta.
Men hur dementerar man den?
Det måste jag omedelbart dementera! :D

Lossa klädseln bak och räkna med att du får köpa några nya klipps. Använd sk fiskben så går det lättare du måste lossa skruvarna som håller inredningen till bakluckan den är det bara att dra rätt ut, är några år sedan jag gjorde det sist.
Användarvisningsbild
av Hioda
#1181375
LarsS skrev:Min öppningsknapp krånglar. Skulle behöva demontera den för att laga eller byta.
Men hur dementerar man den?
Neerå... väldigt enkelt men var lite försiktig. Jag har för mig att det är fyra skruvar för att lossa klädseln. Två på varje sida och två st i botten på innehantaget för bakluckan. Klädseln sitter sedan med klips. Bänd försiktig loss dessa med rätt verktyg typ:
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verkt ... 000022426/
Annars blir det lätt fula repor.

Kolla bilderna 6, 7, 8 och 9 här:
http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... /Automatic

@lennarte , Har nollat felkoderna, kört ett […]

Jag gjorde en kontroll av AC på precis samma[…]

Hade min V70 på verkstaden idag och fick e[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Jag fick ner version 3.0.3 till min bil idag. Ska […]