Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Stoffemannen78
#1192637
Stoffemannen78 skrev:
Stoffemannen78 skrev:Ahh, ska kollas med lokala Volvoverkstaden. Service om tre veckor så jag passar på då.
Tack!

Så, då har jag varit på servicen och även fått kollat TJ19843 som eventuellt skulle stoppa skramlandet i instrumentpanelen. Det gjorde det INTE!
Verkstaden konstaterade att det inte var rör till klimatanläggningen som var boven.
Återstår att prova slangtricket i alla fall. Någon som vet vilken dimension som slangen ska ha? Ska man klämma ner den helt mellan instrumentpanelen och vindrutan så att slangen inte syns?
/Stoffe
Bump.
av Stoffemannen78
#1194040
Ingen som vet vilken dimension det bör vara på plastslangen och om jag ska trycka ner den helt mellan rutan och instrumentbrädan? Kan ju vara lite svårt att få upp slangen igen om det visar sig att tricket inte hjälper. På tal om slangen, syns den om det är så att man trycker ner den helt?
//Stoffe
av Desmodue
#1194198
Stoffemannen78 skrev:Ingen som vet vilken dimension det bör vara på plastslangen och om jag ska trycka ner den helt mellan rutan och instrumentbrädan? Kan ju vara lite svårt att få upp slangen igen om det visar sig att tricket inte hjälper. På tal om slangen, syns den om det är så att man trycker ner den helt?
//Stoffe
Slangen syns.
Vanlig akvarieslang eller liknande, tror det var 8 mm.
av Stoffemannen78
#1194809
Desmodue skrev:
Stoffemannen78 skrev:Ingen som vet vilken dimension det bör vara på plastslangen och om jag ska trycka ner den helt mellan rutan och instrumentbrädan? Kan ju vara lite svårt att få upp slangen igen om det visar sig att tricket inte hjälper. På tal om slangen, syns den om det är så att man trycker ner den helt?
//Stoffe
Slangen syns.
Vanlig akvarieslang eller liknande, tror det var 8 mm.

Tack för infon Desmodue! Får köra till närmsta Biltema och köpa transparant akvarie/plastslang och prova. Synd att den syns. Hade bara tänkt knöla ner ca 20 cm slang rakt framför larmdioden.
//Stoffe
av Stoffemannen78
#1195409
Tompan60 skrev:Tycker du ska köpa en svart slang i samma diameter. Instrumentbrädan är svart. Syns inte lika mycket med svart slang.
Tomas
Bra tänkt Tomas. Såg att de hade svart slang på Mekonomen, typ bränsleslang.
Ska åka dit efter jobb på måndag och mäta så att den håller rätt dimension.
Tack för inputen!
//Stoffe
Senast redigerad av 1 Stoffemannen78, redigerad totalt 0 gånger.
av Stoffemannen78
#1195492
Skrev ett inlägg tidigare men det föll visst bort.
I jakt på svart slang hittade jag en bit högdensitetsskumgummi i garaget som är i princip i samma färg som instrumentbrädan. Kanske kan fungera!?
Skar till en bit på 200 mm (och den är 12 mm tjock) och tryckte ner mellan rutan och instrumentbrädan. 20 grader varmt och 6 mil senare har det inte skramlat!! Kanske är det skumgummitricket som gäller... ;-)
Jag får utvärdera lite längre. Återkommer.
//Stoffe
av least
#1195606
Det kommer att fungera lika bra. (Du hade kunna trycka dit vad som helst som har rätt tjocklek och hållbarhet.)
Verkstaden använder nog slangen då det kräver minst "slöjdande" att få till.
av monza
#1195611
Stoffemannen78 skrev:Skrev ett inlägg tidigare men det föll visst bort.
I jakt på svart slang hittade jag en bit högdensitetsskumgummi i garaget som är i princip i samma färg som instrumentbrädan. Kanske kan fungera!?
Skar till en bit på 200 mm (och den är 12 mm tjock) och tryckte ner mellan rutan och instrumentbrädan. 20 grader varmt och 6 mil senare har det inte skramlat!! Kanske är det skumgummitricket som gäller... ;-)
Jag får utvärdera lite längre. Återkommer.
//Stoffe
Det låter ju toppen så länge. :) Kan du o ni övriga lägga upp bild så jag kan se hur det ser ut?

Mvh

Är ovanligt med ljuddämpning i 17" […]

Bakfjädrar.

Ja du, det är inte lätt att veta nä[…]

Om det tagit tio år innan det finns för[…]

Leasing bildäck

Hej, Jag och min sambo har leasat bil och lä[…]