Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1181585
apersson850 skrev:Ja, det vet jag inte. Men det verkar ju troligt. En förskräcklig massa skruvande i så fall. Jag trodde också att det var LED där inne numera.
Ja det stämmer. Var hos ÅF idag bara för att få reda på att det säljs inga lampor/dioder till centralpanelen utan man måste byta ut hela, till en kostnad av ca 6900 kronor. :-O) Pratade med en mekaniker där och uttryckte min besvikelse och han sade att trenden går tyvärr mer och mer åt det hållet. Snart måste man byta ut hela bilen ?:-/ :mrgreen: . Fan inte klokt. Så jag får leta upp nån som är bra på att löda lr kolla upp bildemonteringen om det har några såna enheter.
#1181609
Vanligt är ju nu att parkeringsljus och liknande i huvudstrålkastarna är LED. Eftersom LED, i konstruktörens/tillverkarens tankebanor, aldrig går sönder behöver de inte vara utbytbara heller. Så när bilägaren kört en stund, och positionsljuset (som är lyckligt omedvetet om att det har evigt liv) lägger av, då måste hela strålkastarinsatsen bytas.

Tom tank? Köp ny bil...
Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.