Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1174882
Det man också bör ha med i beräkningarna och undersöka är hur det är med bromsarna. Brukar behöva bytas med ca 12.000mil intervall. Främre bussningarna på länkarmarna bak brukar vill jag minnas är vanligt "fel" också.
Men med de miltalen så får man överlag räkna med att det alltid är något som behöver åtgärdas.
#1174884
mortimer skrev:Det man också bör ha med i beräkningarna och undersöka är hur det är med bromsarna. Brukar behöva bytas med ca 12.000mil intervall. Främre bussningarna på länkarmarna bak brukar vill jag minnas är vanligt "fel" också.
Men med de miltalen så får man överlag räkna med att det alltid är något som behöver åtgärdas.

Ja absolut det har jag koll på, med milen kommer slitage :) Hur är det att byta sådant själv på en så pass ny bil? Är det något man fixar?
Har bytt på våran V70n -01 utan större bekymmer.
#1174888
volvofantast skrev:Kolla bara så att hjälpagregatsremm en är bytt och lagren till ac kompressorn och generatorn är byta för domkan orsaka ett kamremsras.
AC-kompressorn är bytt till de modellerna och andra lager som inte skar så lätt.
#1175091
Då var man hemkommen för ett par timmar sedan med en väldigt fin långmilare, välservad och omhändertagen.
Det enda man egentligen ser att det är en långmilare är växelspaksknoppen som är nött.

Körde 20mil hem igår och snittade 0,5 blankt på färddatorn något högre på riktigt gissar jag men rätt bra känns det som ')

Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
#1175139
volvofantast skrev:Växelspaksknoppen kan du ju byta ut om du vill,du hittar säkert någon som är fin på en bilskrot o h inte kostar så mycket.
Ja den ska bytas, letar faktiskt just nu :)

Skulle haft tag i stänkskydd med, fram och bak ska leta åt det senare.
Fantastiskt nöjd med bilen så här långt :)

Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
#1175261
Dnordin skrev:
mortimer skrev:Det man också bör ha med i beräkningarna och undersöka är hur det är med bromsarna. Brukar behöva bytas med ca 12.000mil intervall. Främre bussningarna på länkarmarna bak brukar vill jag minnas är vanligt "fel" också.
Men med de miltalen så får man överlag räkna med att det alltid är något som behöver åtgärdas.

Ja absolut det har jag koll på, med milen kommer slitage :) Hur är det att byta sådant själv på en så pass ny bil? Är det något man fixar?
Har bytt på våran V70n -01 utan större bekymmer.

du behöver ett specialverktyg, så det är djävligt lång från samma som på 01...
men grattis alltid kul med en ny bil :D
#1175321
oldtimersmc skrev:
Dnordin skrev:
mortimer skrev:Det man också bör ha med i beräkningarna och undersöka är hur det är med bromsarna. Brukar behöva bytas med ca 12.000mil intervall. Främre bussningarna på länkarmarna bak brukar vill jag minnas är vanligt "fel" också.
Men med de miltalen så får man överlag räkna med att det alltid är något som behöver åtgärdas.

Ja absolut det har jag koll på, med milen kommer slitage :) Hur är det att byta sådant själv på en så pass ny bil? Är det något man fixar?
Har bytt på våran V70n -01 utan större bekymmer.

du behöver ett specialverktyg, så det är djävligt lång från samma som på 01...
men grattis alltid kul med en ny bil :D
Ajdå lät mindre bra men vad är det för specialverktyg man kan tänkas behöva? Ja väldigt roligt, går som en dröm och är hur nöjd som helst hittills!
Skulle bara haft tag i en fräschare beige växelspaksknopp, min är flidd!

Var på Biltema och köpte nytt avgassyst[…]

tvillingkort till ditt befintliga abb, det har jag[…]

V90-fälgar på V60

Är det med 255/35-20 ? Har själv en v6[…]

Fjädermellsnlägg

Någon som provat gummi fjädertallrik om[…]