Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1174473
Vet inte vad jag skulle lägga denna fråga, men den kanske kan flyttas om något är fel.

Min sedan 2 månader nyservade XC70 -14 D4 fick bogseras till verkstad igår. (Fick "chans" att testa VOC från bilen, "-Vi hör dig sitta och sucka, men du verkar inte höra oss.").

Bilen hackade, och varnade att "motorn har reducerad motoreffekt" (tror jag) och gick inte köra. Mechanum ringde precis och berättade att det var någon EGR??-ventil som lagt av. Någon miljöfunktion som tar en del avgaser och kör in i förbränningen igen. Den ventil var nu helt öppen, och därför kom det för lite ren luft in. Dyrt att byta, men de sa att det var ett känt fel, och att Volvo gjort ett garantiärende av det felet, och det blir därför ingen kostnad för min egen del alls. (Jippie!!).

Men, funderar på, om jag inte har rätt till någon gratis lånebil då? Den kom till verkstad i söndags (stängt) och fanns ont om tid, och nu torsdag är det röd dag, varpå jag fick veta att jag kunde hämta den tidigast fredag morgon om allt gick som det skulle. Så, en lånebil hade ju varit bra.

Någon som vet hur det ligger till med lånebil (gratis) vid sådana här garantiärenden?

/Söder
#1174495
Nej man har tyvärr inte rätt till gratis lånebil
#1174505
Man har kanske inte rätt till lånebil men man kan fråga.
Min gamla V60 var inne tre gånger för olika saker som gick på garanti. Alla gånger fick ja lånebil utan att ens fråga. En gång vid Rejmes Lindesberg och två Rejmes i Örebro.
En gång när ja inte hade lånebil skjutsade dom mig till jobbet och lämnade bilen utanför jobbet när den va klar.
#1174552
3 dagar ( vardagar ) via assistansen sedan vid försäkringen. Om man nu har det tillägget.

skickat från min SMIF004 galaxy a5 via Tapatalk över wifi.

Har inget vinande ljud i min V60 T8 2022 eller i f[…]

Foliera mittkonsolen V60

hehe ja så är det, pengarna rinner iv&a[…]

Testade bakluckan på min -99'an med biltemas[…]

Hylsan i vinkel vx

Hm låter som man måste plocka ner l&a[…]