Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
#1174256
man ersätter den med rör, men det är de som trimmar som gör det som regel, i ditt fall skulle jag bara rensa den och in med annan SW.
Användarvisningsbild
av Derank
#1174263
De som kan utföra jobbet åt dig kan ta fram en mjukvara som fixar allt det där, kolla med nån trimfirma i din närhet. Det är inga konstigheter att få till iaf.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1174294
Hamnade bakom en bil som hade gjort den manövern. Rök satan djävlar och luktade illa också, hade nog rensat både kat o dpf. Kofångaren i närheten av avgasutblåset var också svart och nedsotad.

Nä, så idiotsnål tycker jag känns ruttet att vara. Någonstans finns en gräns.
Användarvisningsbild
av apersson850
#1174296
Jo, det var nåt i den riktningen jag tänkte på, även om jag inte sett någon nyligen. Förr rök ju alla dieslar. Nu syns inget, för det som ändå kommer ut är så smått att vi inte ser det. Men filtret plockar ju uppenbarligen de svarta flagorna i alla fall.
av andersuw
#1174309
Macka skrev:Vore bäst om man kunde få bort denna värdelösa skiten från bilen helt.
För dig kanske. Knappast för andra. Det finns ju rätt bra skäl till att du är skyldig att ha partikelfilter på din diesel.

Hej! Vill ha tips på billig och bra Bilverks[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Man ska inte förakta 4an. Är ju rappare[…]

Fick samma svar från Volvo Sverige. B[…]

Hej på er, Jag har fått den kär[…]