Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av robin85
#1173761
Tänkte försöka fixa knakandet i B-stolparna på min V70 2012.

Någon som har koll på hur innerpanelen på B-stolparna sitter fast? Är det bara clips som gäller?
Finns det lite bilder från VIDA eller liknande vore det guld :)

/Robin
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1173787
Lär sitta med clips ja. In med ett falsben/smörkniv i plast eller så, men ta det varligt så det inte går sönder i onödan.

Vida vet jag ingenting om men använder mig av Volvos manualer ibland :)

http://accessories.volvocars.com/sv-se

- Välj bilmodell och årsmodell
- Tjänster (uppe till vänster)
- Monteringsanvisningar
- Klicka på förstoringsglaset till höger om "Sök monteringsanvisningar"
- Skrolla ner till något som passar eller beta av en efter en, man kan
annars istället för förra punkten skriva t.ex. Panel med mera
av robin85
#1173974
Får ta och bryta lite längs med sidorna då.

Volvos manualer var vettiga, dock inget för panelen.
Enda anledning att riva den bör väl vara säkerhetsbältet eller kabelstam till backdörren, dvs inget som volvo tycker man skall greja med själv.

Tack för hjälpen.
#1173993
Nja, Volvos anvisningar som man kan ladda ner handlar om montering av tillbehör som inte fabriksmonteras, eller i alla fall kan eftermonteras. Om exempelvis en kabel skulle dras förbi B-stolpen, så att klädseln måste ner, då finns det med. Har du kollat backkamera? Det ska till en videokabel där, men jag minns inte om den passerar bakom den här panelen eller ej.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1174082
Hör med han som bytt bälte på en V60 här (pm:a) http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... start=7410

Sen kan man ju även se om Youtube har något att erbjuda, söka på typ V70II b pillar eller så. Man kan ju även se om delen finns på bildelsbasen och se om fästen medmera visas på bilderna på delen man ska ta bort.

Jag hade börjat bryta försiktigt med ett falsben och känt mig för

jag hade 2+1 fel... dels hade EGR saggat ihop och […]

Pluskabel glapp

V70 1,6 diesel 2011 vägrar starta. Ny startmo[…]

Dörrlås V-fram

Har indikering på att min förardör[…]

Lösa yttre backspeglar

För er som undrar är problemet lokaliser[…]