Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
#1173649
apersson850 skrev:En anledning är att Polestar är lagligt, om man bryr sig om sånt. Samt att man inte har några bekymmer med att det försvinner vid serviceuppdateringar, inte påverkar garantier etc.
Nu har ju inte ts några garantier och vem bryr sig om det är lagligt el ej.
#1173674
Somliga bryr sig om ifall de håller sig inom lagens råmärken eller ej. Även om inte du verkar göra det.
Med fakta tillgängliga kan var och en ta sina beslut på rätt sätt.
Användarvisningsbild
av Derank
#1173684
Inte när det gäller min egendom. Den gör jag vad jag vill med. Vill jag måla huset svart gör jag det och vill jag trimma mina fordon gör jag ochså det.
#1173699
Derank skrev:Inte när det gäller min egendom. Den gör jag vad jag vill med. Vill jag måla huset svart gör jag det och vill jag trimma mina fordon gör jag ochså det.
Intressant inställning, hört ordet hänsyn någon gång
av Cox
#1173732
Derank skrev:Inte när det gäller min egendom. Den gör jag vad jag vill med. Vill jag måla huset svart gör jag det och vill jag trimma mina fordon gör jag ochså det.
Måla ditt hus svart så får du se vad det slutar i, efter att stadsbyggnadsnämnden sagt sitt :-)
Den som planerar att måla om huset i en radikalt annorlunda färg ska söka bygglov.
Grundregeln är att en ommålning inom detaljplanelagt område - det vill säga där de flesta svenskar bor - kräver bygglov. Undantag görs för enfamiljs- eller tvåfamiljshus, såvida inte den nya färgen innebär att byggnadens
karaktär ”ändras väsentligt”.
av MickeO
#1173736
Framförallt kan det väl bli problem om försäkringsbolaget skulle sätta sig på tvären ifall man totalar bilen t ex och de upptäcker att den är stressad (dvs avviker från utförandet den hade när den registrerades).
Användarvisningsbild
av Derank
#1174330
Och hur ofta förekommer det tror du? Min gamla v70 2.4t kördes rätt in i ett träd så den vek sig på mitten. Fort gick det ingen vet hur fort. Vad skulle få ett försäkringsbolag att misstänka att en standardbil är chippad? Och vad har det med saken att göra om jag kör 200km rätt in i en bergvägg med el utan chip?

Det är nått folk har fått gör sig att bolagen kollar trim. Jag känner till ett fall de senaste 20åren.
Bussningar länkarm duett

Det finns verkstadshandböcker på PV-klu[…]

Rekommenderar att vänta med mjukvara 3.0, den[…]

Har du ungefär samma uppskattad räckvidd[…]

Hylsan i vinkel vx

Den kanske passar på äldre?