Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1173138
Om det är subwoofern du menar så går den bara att kombinera med Premium sound. Och enligt de som försökt är det praktiskt taget ogörligt att göra det i efterhand, utan det ska beställas från fabrik. Eller skulle snarare, eftersom bilarna ifråga inte tillverkas längre.

Sen finns det diverse varianter på kreativa inkopplingar för att få till det här, men det kräver kunnande på en annan nivå än bara plugga in, så att säga. Finns nog något skrivet om det också här, har jag för mig.
#1173195
Jag har en eftermarknads baslåda stående nu i skuffen kopplat med omvandlare vid passagerarstolen. De är så att jag har fått tag på de steg som sitter under passagerarstolen från en nyare v70 med high performance eller premium.
Som ska driva dörrhögtalarna så att säga. De är de steget jag undrar om de går att eftermontera i min bil. Eller om jag måste koppla ett eftermarknadsteg direkt på dörrhögtalarna.
#1173198
Men är inte förstärkarna under stolen olika beroende på om det faktiskt är High performance eller Premium sound som sitter i bilen? För Performance anges systemeffekten till 4*20 W, för High Performance till 4*40 W och för Premium sound till 5*130 W. Åtminstone i min årsmodell.

Nu spelar det kanske ingen roll för inkopplingen, förvisso.
#1175521
Pmperformance skrev:Ja nu plocka jag ur stolen och leta efter nå kabelstam som man skulle kunna koppla in sig, men såg inget de jag rev i. Så de är nog inte bara att kasta i. Tråkigt tråkigt

Ja inga extra kablar i onödan, kostar ju några kronor=blir endel vid stor volym.

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.

Precis. Finns en story om att pressen stod på[…]