- tis 16 maj 2017, 11:02
#1173166
daekol skrev:Nja, går det inte utan att börja pilla med el och kablage så får det vara. Bara väldigt märkligt att min saab från 2003 har varning men en volvo från 2010 saknar varning. Samma på jobbet, kör skoda octavia, vw caddy och toyota yaris, alla dom har varning för p-ljuset. Så jag är fortfarande skeptisk till att det inte skulle gå att programmera. Får fixa igång min dice/vida så jag själv kan börja pilla helt enkelt. :lol:Att fixa igång VIDA/DiCE är säkert en bra idé men att tro att man den vägen kan styra en inställning som Volvo bestämt inte skall finnas är att drömma i det blå. Om du inte vill pilla med elsystemet är det enda du kan hoppas på att någon utvecklar en CFE (CAN Function Extender) likt dem som redan finns till P2-bilarna och den vägen också tillhandahåller den varning du vill ha.
Nuvarande Volvo: V70 T5 -02 Geartronic; V70 D4 -15 Geartronic
Tidigare Volvo: 145 DL -72 B20D man; 245 DL -75 B21A man; 745 GL -87 B230F man; 855 T5 -94 aut
Tidigare övriga: Saab 99 -71 1,7 man; Volkswagenbuss T1 -66 man; Cadillac Coupe de Ville -75 aut
Tidigare Volvo: 145 DL -72 B20D man; 245 DL -75 B21A man; 745 GL -87 B230F man; 855 T5 -94 aut
Tidigare övriga: Saab 99 -71 1,7 man; Volkswagenbuss T1 -66 man; Cadillac Coupe de Ville -75 aut