Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Croix
#1168498
Hej!

Ska till att sälja v8an, går det att hitta fullständig utrustningslista någonstans? Om man svänger förbi volvo?

MVH
Användarvisningsbild
av na96gen
#1168611
Ja precis ska finnas på minvolvo.se, men även hos handlaren kan de titta i VIDA och printa ut.
av andersuw
#1168638
En nackdel med Min Volvo är att man inte får en spec på vad "utrustningsnivån" (Kinetic, Momentum, Summum, R-Design, Sport etc.) innehåller ett visst år. Endast utrustning vid sidan av angiven utrustningsnivå detaljspecificieras. Innehållet i utrustningsnivån måste man alltså ta reda på på annat sätt (t.ex. via broschyren för rätt årsmodell) om man inte förlitar sig på att potentiella köpare redan vet det (och det är nog dumt i många fall). Via Volvo ÅF kan man nog få veta mer. Men man kan också gå till följande tjänst och åtminstone för senare årsmodeller (vet inte exakt var gränsen går) få en verkligt detaljerad spec på bilen om man matar in VIN-koden:

https://www.partslink24.com/partslink24/user/login.do

Det kostar en liten slant att utnyttja den tjänsten (en dryg hundralapp för ett ettdygnsabonnemang) men det kan det kanske vara värt.
Användarvisningsbild
av Croix
#1168679
Av någon anledning kan jag ej koppla min volvo till minvolvo.se, står att den ej existerar? Gör jag något fel? Enl. login ska man ha 6sista siffrorna i VIN-numret samt regnummer.
Löjliga priser XC70

Då var vi uppe på 320K igen, men detta[…]

har du provat göra rent sensorn i LMM? anti[…]

Köpråd

Skrev in en annan tråd. Men en hybrid med to[…]

För det mesta så hoppar den igång[…]