Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av flashwebb
#1167831
Hejsan
Hur bytar jag enklast positionsljus fram på S80 V8 - 07...Enligt manualen så står där dra bara i tråden...Men där är 2 trådar...och jag vågar inte dra i dom..för då drar jag säker loss kablarna från kontakten

Peter
av Schmoyoho
#1167927
Jag har för mig att jag höll lite konstant drag på sladden samtidigt som kan använde en plattmejsel till att försiktigt lirka på hållaren. Drog i sladden lite sida till sida och pillade fram och tillbaka så släppte den till sist.

Ifall du ska montera LED:er, var extremt noga med längden på de dem. Om de är för långa och du försöker tjoffa in hållaren hela vägen kommer du trycka loss plastgrejen i strålkastaren och det är inget kul jobb att öppna den och fixa det. Jag jämförde längden på LED:n mot min gamla W5W och lät hållaren sticka ut lika mycket som längden skiljde, ändå tror jag den hamnade liiite längre än in gamla lampan satt.
av Schmoyoho
#1168005
Ingen låstapp, den sitter fastkilad varför jag använde en mejsel för att lirka på den samtidigt som jag höll lite konstant drag på sladdarna så kunde jag lirka ut den. Annars hade jag fått dra så pass väldigt hårt, vilket som du skriver inte känns helt bra.

Jag har samma ljud bakifrån på min v60[…]

På min bil (som jag tidigare skrev om i det […]

Köpråd V60 etanol

Det är väl Powershift-låda i dessa[…]

I dag och i dag men v70 D5 2010'an har ståt[…]