Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oldtimersmc
#1168189
Cox skrev:Håller med där, men gjorde en avancerad gissning, tror att musen var i maskopi med den sydamrekanska flodhästen Donald
Amerikanska Sydstats Elefanten D Trump menar du väl, luggen åkte in.
Användarvisningsbild
av apersson850
#1168348
oldtimersmc skrev:Jag och även Cox klarade av att hyfsat gissa vad ts önskade svar på, om viljan finns och förmågan ej saknas så går det.
Tror inte att hon vill skriva på forumet mer
Eftersom det är av ren välvilja någon ger ett svar här, är det minsta man kan begära att frågan åtminstone är såpass formulerad att det inte är en ren gissningstävling om vad det är som egentligen efterfrågas.
av roosigustafs
#1168363
Nog kan en mus få för sig att käka kamrem. Det hände i farsans v70, det var fullt av råttslams innanför kamkåpan.
av least
#1168370
oldtimersmc skrev:Jag och även Cox klarade av att hyfsat gissa vad ts önskade svar på, om viljan finns och förmågan ej saknas så går det.
Tror inte att hon vill skriva på forumet mer
Då är det väl tur att du finns här... :roll:
av Agneo
#1168588
Jag har faktiskt varit med om samma sak!
En bekant bogserade hem sin V50 T5 till mig då den plötsligt slutat gå!
När jag lossat kåpan över tändstiften låg där fullt av ekollon och musskit och när jag lossade kamremskåpan för att kolla markeringarna låg där resterna av en mus som lyckats komma in i kamremmen på tomgång och fått remmen att kugga två kugg Det var lite kladdigt kan man nog säga....
Användarvisningsbild
av apersson850
#1168669
Kamremmen hade den inte gett sig på, men när jag fick överta min fars bil kunde jag konstatera att hela luftrenaren var ett stort matförråd. Luftfiltret var det gnagt hål på, men å andra sidan filtrerade väl matförrådet rätt bra.
av oldtimersmc
#1168714
least skrev:
oldtimersmc skrev:Jag och även Cox klarade av att hyfsat gissa vad ts önskade svar på, om viljan finns och förmågan ej saknas så går det.
Tror inte att hon vill skriva på forumet mer
Då är det väl tur att du finns här... :roll:

Ok illa skrivet av Ts men tycker inte att ett första inlägg där hon vill ha hjälp av oss andra skall hånas "in absurdum"
av oldtimersmc
#1168716
apersson850 skrev:
oldtimersmc skrev:Jag och även Cox klarade av att hyfsat gissa vad ts önskade svar på, om viljan finns och förmågan ej saknas så går det.
Tror inte att hon vill skriva på forumet mer
Eftersom det är av ren välvilja någon ger ett svar här, är det minsta man kan begära att frågan åtminstone är såpass formulerad att det inte är en ren gissningstävling om vad det är som egentligen efterfrågas.

Då ställer man som i alla andra sammanhang kompletterande frågor
av least
#1168759
Tycker att oldtimermc ska ansöka om att bli admin då han verkar ha bättre koll på detta än vi andra. En vit riddare till er tjänst så att säga. Och hur vet vi att TS ens är en dam?

Hej allesammans, har en Volvo V70 från 2016 […]

Associationsleken, är ni med? ;-P

Laser (i moderna fibernät.)

S80 T6 AWD -08

Så att det inte uppstår missförst[…]

Fick idag et priserbjudande på hela arbe[…]