Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Agneo
#1168588
Jag har faktiskt varit med om samma sak!
En bekant bogserade hem sin V50 T5 till mig då den plötsligt slutat gå!
När jag lossat kåpan över tändstiften låg där fullt av ekollon och musskit och när jag lossade kamremskåpan för att kolla markeringarna låg där resterna av en mus som lyckats komma in i kamremmen på tomgång och fått remmen att kugga två kugg Det var lite kladdigt kan man nog säga....
Användarvisningsbild
av apersson850
#1168669
Kamremmen hade den inte gett sig på, men när jag fick överta min fars bil kunde jag konstatera att hela luftrenaren var ett stort matförråd. Luftfiltret var det gnagt hål på, men å andra sidan filtrerade väl matförrådet rätt bra.
av oldtimersmc
#1168714
least skrev:
oldtimersmc skrev:Jag och även Cox klarade av att hyfsat gissa vad ts önskade svar på, om viljan finns och förmågan ej saknas så går det.
Tror inte att hon vill skriva på forumet mer
Då är det väl tur att du finns här... :roll:

Ok illa skrivet av Ts men tycker inte att ett första inlägg där hon vill ha hjälp av oss andra skall hånas "in absurdum"
av oldtimersmc
#1168716
apersson850 skrev:
oldtimersmc skrev:Jag och även Cox klarade av att hyfsat gissa vad ts önskade svar på, om viljan finns och förmågan ej saknas så går det.
Tror inte att hon vill skriva på forumet mer
Eftersom det är av ren välvilja någon ger ett svar här, är det minsta man kan begära att frågan åtminstone är såpass formulerad att det inte är en ren gissningstävling om vad det är som egentligen efterfrågas.

Då ställer man som i alla andra sammanhang kompletterande frågor
av least
#1168759
Tycker att oldtimermc ska ansöka om att bli admin då han verkar ha bättre koll på detta än vi andra. En vit riddare till er tjänst så att säga. Och hur vet vi att TS ens är en dam?
av oldtimersmc
#1168931
least skrev:Tycker att oldtimermc ska ansöka om att bli admin då han verkar ha bättre koll på detta än vi andra. En vit riddare till er tjänst så att säga. Och hur vet vi att TS ens är en dam?
Ja fundera på det du.
Kan även fastställa nationalitet även om det är egalt i sammanhanget.
Skulle lägga en peng på Thailand.

Eller tror du att Lolo Love är en gruvarbetare från Malmberget?
av least
#1168953
Vad 17 har det med tråden att göra?
Men du kanske har närmare erfarenhet av dessa damer? :wink:
av Yaniz
#1169003
Dags att kliva ur sandlådan, det finns alltid någon som har en större spade eller nyare kratta. Ni kan ju förslagsvis fortsätta med er omogna pubertala ordväxling via mejl eller på annat sätt. Själv kan jag konstatera att ett flertal kunniga och erfarna medlemmar slutat skriva inlägg på forumet, något som sannolikt beror på att alltför många trådar mynnar ut i idiotiska och meningslösa ordväxlingar, vilket denna är ett gott exempel på.

Fortsätter det så här så är risken stor att vi inte får tillgång till värdefull info och hjälp, då folk tröttnar på att återkomma och delta i trådar på forumet. Vad har vi då lärt oss av denna tråd:

- TS kan inte skriva begriplig svenska
- TS är utlänning, troligen thailändare
- möss bor i kamremshus
- möss konsumerar kamremmar
- möss förorsakar kamremsbrott och därmed motorhaveri
- möss bor och bunkrar i luftfilterhus
- några medlemmar är tankeläsare
- en medlem påstås ha ambitionen att vara en vit riddare
- gruvarbetare i Norrland kan inte heta Lollolove
- en flodhäst i Sydamerika heter Donald
- Trump skriver obegripliga inlägg på Twitter

Vad av detta har hjälpt trådskaparen? Patetiskt.
av least
#1169004
Du är fri att tycka som du vill, men detta är ett forum där det är frivilligt att skriva.
(Och trådstartaren har inte ens sett att det "allt det patetiska" då hen inte har loggat in efter att någon faktiskt svarade.)

Och vill man ha ett svar, så är det minsta man kan begära att man skriver sin fråga på ett begripligt vis.
Användarvisningsbild
av Variosboy
#1169053
Yaniz skrev:Dags att kliva ur sandlådan, det finns alltid någon som har en större spade eller nyare kratta. Ni kan ju förslagsvis fortsätta med er omogna pubertala ordväxling via mejl eller på annat sätt. Själv kan jag konstatera att ett flertal kunniga och erfarna medlemmar slutat skriva inlägg på forumet, något som sannolikt beror på att alltför många trådar mynnar ut i idiotiska och meningslösa ordväxlingar, vilket denna är ett gott exempel på.

Fortsätter det så här så är risken stor att vi inte får tillgång till värdefull info och hjälp, då folk tröttnar på att återkomma och delta i trådar på forumet. Vad har vi då lärt oss av denna tråd:

- TS kan inte skriva begriplig svenska
- TS är utlänning, troligen thailändare
- möss bor i kamremshus
- möss konsumerar kamremmar
- möss förorsakar kamremsbrott och därmed motorhaveri
- möss bor och bunkrar i luftfilterhus
- några medlemmar är tankeläsare
- en medlem påstås ha ambitionen att vara en vit riddare
- gruvarbetare i Norrland kan inte heta Lollolove
- en flodhäst i Sydamerika heter Donald
- Trump skriver obegripliga inlägg på Twitter

Vad av detta har hjälpt trådskaparen? Patetiskt.
:-)-)

Reparationer på burk ska du hålla dig […]

km-skatt är helt klart det mest logiska. Viss[…]

Samma prylar 850/v70?

Elhissar vetefan.. Skenorna och motorerna bör[…]

V70 motor till 850

Finns väl knappt en bult som är lika p&a[…]