Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lollolove
#1167362
Servade min v70 2.5ft 09 16000mil
Hämta ut av gas ren lyste direkt
Lämnade tillbaka 1dag hämta lika dant direkt
1dag till verkstad nu var kamremmen slut bytte 15 mil senare rassr motort i 40kmh
Nu säger verkstan att en mus har klättrat in i motorn och katastrofen är ett faktum
Någon som hört något liknande?
av mortimer
#1167363
Blir lite svårt att tyda ditt problem när du skriver som du gör och inte bygger meningarna läsligt med komma, punkter m.m..
Hämtades bilen ut av gas, vem är det ?
Lämnade du tillbaka bilen en hel dag till de ?
Bytte du kamremen 15mil senare ?
Går motorn eller är det bilen som går i 40km/h ?
Användarvisningsbild
av Taxen47
#1167389
Vad är det här för trams.Man skulle kunna tro att nån översatt nåt twitter som Donald Trump har skrivit.
av Yaniz
#1167398
Lollolove skrev:Servade min v70 2.5ft 09 16000mil
Hämta ut av gas ren lyste direkt
Lämnade tillbaka 1dag hämta lika dant direkt
1dag till verkstad nu var kamremmen slut bytte 15 mil senare rassr motort i 40kmh
Nu säger verkstan att en mus har klättrat in i motorn och katastrofen är ett faktum
Någon som hört något liknande?
På forumet brukar vi inte ha synpunkter på grammatik i form av bristande ord- och satslära, stavning osv, men du måste ta dig i kragen och skriva begripligt, så att folk förstår vad du vill ha sagt och vad för problem du drabbats av. Detta är en förutsättning för att du ska kunna få hjälp. Vi är inte på något sätt dryga här på forumet, inget problem är för banalt, alla får hjälp, såvida kunskap finns.

Du är välkommen, men ta dig tid, tänk igenom vad du vill ha sagt och återkom gärna med mer detaljerat beskrivning av ditt bekymmer.
av Cox
#1167410
Tanke läsaren här :D
Tror att TS menar detta.
1:Han servade bilen när den gått 16000 mil
2: Motorlampa tändes felet var något med avgas reningen, lämnade in bilen igen
3: Kamremsbyte gjordes även då felet med motorlampan fixades
4: Efter detta körde TS 15 mil tills en mus orsakade kamremsras till följd att motorn rasade.
Så frågan är kort och gott om någon annan råkat ut för motor haveri pga mus :D
Jag skulle inte tro det, TS är nog unik, men skurna AC-kompressorer har ju som bekant för dom som brukar hänga här, orsakat mängder av ras.
av least
#1167427
Nej, jag tror att det var en mus (eller annan gnagare) som stal bilen och sedan var katastrofen ett faktum!
Musen kan även ha varit i maskopi med en ren, men det är inte bekräftat.

OnT: Ett forum är till för att man ska ställa frågor och i bästa fall, även få ett svar. Men TS inlägg uppfyllde inte kraven på läsbarhet.
av Cox
#1167438
Håller med där, men gjorde en avancerad gissning, tror att musen var i maskopi med den sydamrekanska flodhästen Donald
av least
#1167448
Oj! Det är såpass avancerat! Och allt detta för att förstöra en stackars bil! :lol:
av anna1984
#1167549
TS kanske inte är svensk och ska inte sågas rakt av pga dålig grammatik. Jag håller med om att det var svårt att förstå. Men kanske det då är bättre att be om förtydligande eller strunta i att svara.
av Cox
#1167612
Tycker nog att TS fått svar på sin fråga, jag gjorde ett försök att analysera vad TS menade och kom fram till att det måste vara unikt att en mus trasslar in sig i kamremmen
Passar dessa fälgar

Ja bör passa, yttre fälgkanten hamnar do[…]

Stort tack, erniefågelholk! Det blir till st[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Har beställt via reg.nr. en tidigare gå[…]

Nu hittade en polare till mig en tysk åter[…]