Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av gltnils
#1166058
Lufttryck däck i V70 fwd 2013 med dim 245/45 R17 99W ? Har 2,6 men känns lite som om den drar lite åt det håll vägen lutar eller spårig väg. Skall man öka lufttrycket ?
av mbc
#1166072
Vad har du för märke på däcken, satt några däck av för mig okänt märke på min när jag köpte den och den spårade mycket, minns inte vad dom hette.
Bytte till michelin och spårandet var helt borta.
av oldtimersmc
#1166483
mbc skrev:Vad har du för märke på däcken, satt några däck av för mig okänt märke på min när jag köpte den och den spårade mycket, minns inte vad dom hette.
Bytte till michelin och spårandet var helt borta.

He He...
av oldtimersmc
#1166508
Har haft kk sedan 1977 kör ca 4-5k mil/år har åkt på det mesta i däckväg och i otaliga bilar. Den enda gången som däcken har varit boven i dramat när bilen har spårat var när jag kört för länge med lågt lufttryck och då slitet ut däcken i kanterna sedan pumpat upp dem till rätt tryck+2hg då for den som en orm över vägen.
Ps har en hund som spårar som fan...
Senast redigerad av 1 oldtimersmc, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av keroan
#1166527
oldtimersmc skrev:Har haft kk sedan 1977
Det var som f-n... I 40 år... Har ni aldrig funderat på att flytta ihop? :mrgreen:
av oldtimersmc
#1166563
keroan skrev:
oldtimersmc skrev:Har haft kk sedan 1977
Det var som f-n... I 40 år... Har ni aldrig funderat på att flytta ihop? :mrgreen:
Icke, man skall inte förhasta sig.


F. Y. I. KK Kan även vara en förkortning för körkort och singel k dito för tusen
Användarvisningsbild
av keroan
#1166578
Jag förstod att du menade körkort :wink:
Jag kunde bara inte hålla mig efter påskdagens sill med tillhörande nubbe.

Glad fortsättning på påsken!
av oldtimersmc
#1166597
keroan skrev:Jag förstod att du menade körkort :wink:
Jag kunde bara inte hålla mig efter påskdagens sill med tillhörande nubbe.

Glad fortsättning på påsken!
:D
av oldtimersmc
#1166599
Ps har en gång under alla dessa år skyllt på däcken, och fick medhåll från riktigt duktiga yrkesmän (eller inte)
Bytte till sommardäck och bilen lät som en stenkross (hade samma dag bytt en P-ända) ALLA skyllde på däcken som de som ställde till det.
Bytte hjullager och då "blev däcken oskyldiga på en sek".
Man kan bara lita på en enda expert och det är den man har anledning att tro på för att han har bevisat sitt kunnande över tid...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]

Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]