Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bosse78
#1163318
Hej

Har gratis varianten av navigator som har slutat fungera. Det kommer inte fram någon karta utan bara en vit bakgrund. När jag försöker skapa en destination säger den att internetuppkopplingen inte fungerar (Vilket den gör i alla andra sammanhang). Har även kört via mobilens wifi med samma resultat. Har även provat att göra fabriksåterställning i menyn men även där utan resultat. Någon som har en aning om vad som kan va fel eller vad mer man kan prova att göra.

Kom på att jag bytte vindruta i november. Har navigatorn nån antenn eller liknande i den som dom kan ha fuckat upp ?
av andersuw
#1163383
Om du har en -16 har du väl fortfarande garanti på bilen. Då är det bara att åka till din Volvo ÅF och be dem fixa det hela.
Användarvisningsbild
av apersson850
#1163423
GPS-antennen brukar sitta i hajfenan på taket. Och det är ju tydligen inte den som den klagar på, utan att den inte kan komma åt kartan för den position bilen har.
Att internet fungerar för övrigt tyder ju på att någon gateway mellan navigator och bilens internetanslutning slutat fungera.
Användarvisningsbild
av Derank
#1163467
Du behöver uppdatera ICH/IHU det är pga synkningsproblem med kartleverantören det inte fungerar, för de flesta hjälper det att uppdatera SW, i vissa fall har Volvo än inte löst problemet.
Användarvisningsbild
av Bosse78
#1163691
Derank skrev:Du behöver uppdatera ICH/IHU det är pga synkningsproblem med kartleverantören det inte fungerar, för de flesta hjälper det att uppdatera SW, i vissa fall har Volvo än inte löst problemet.
Kan du ta det där på svenska? Vad ska jag prova? Vad är sw? Hur uppdaterar jag sw?
av andersuw
#1163703
Det han säger är i klartext att du skall åka till din Volvo ÅF och be att få mjukvaran (sw = software) till infotainmentsystemet (ICM/IHU) i bilen uppgraderat så att det hittar gratiskartorna. Som jag påpekade har du väl garanti på bilen och då är det ju bara att åka till Volvo och be dem fixa vad som behöver fixas för att det skall fungera, vad detta något nu än är.
Senast redigerad av 1 andersuw, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Slasse
#1167440
Uppdateringen på ICH/IHU har artikelnummer 30775614 om jag minns rätt. Fick den på min bil. Det är ska vara en uppdatering modell större till hela infotainment.
Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsä[…]

Vadå nyare? Ersättningsmodell eller m[…]

"Bara" bytt batteri 4 gånger... O[…]

Stigande tomgång.

Vilken motor? Årsmodell? Felkoder? Lysande m[…]