Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Xanthopteryx
#1161001
Pappa har en V70 2015. Eller 2016.
Lite oklart faktiskt. 2015 enligt trafikverket och 2016 enligt VIN (om vi tolkat det rätt).
Men vilken AT är det?
På Volvos hemsida står det att man hittar versionen på baksidan av instruktionsboken...som är digital (knöligt att montera bort skärmen liksom och jag tvivlar på att versionen står där ändå).
Hur får man reda på version, utan att ringa Volvo?
av Schmoyoho
#1161011
Om han har romber på bakluckan som emblem, t.ex AWD, inscription, polestar osv så är det en MY16 (model year). Om det står AWD i text så är det en MY15. Finns varken eller så vet jag inte.

Transportstyrelsen registrerar fordonsår, vilket är vilket år bilen är byggd eller tagen i trafik; ej säker på vilket. Det har ingen koppling till Volvo och deras modellår iallafall. En kompis har en MY14 som står som 2013 hos transportstyrelsen t.ex.
av Xanthopteryx
#1161014
Schmoyoho skrev:Om han har romber på bakluckan som emblem, t.ex AWD, inscription, polestar osv så är det en MY16 (model year). Om det står AWD i text så är det en MY15. Finns varken eller så vet jag inte.

Transportstyrelsen registrerar fordonsår, vilket är vilket år bilen är byggd eller tagen i trafik; ej säker på vilket. Det har ingen koppling till Volvo och deras modellår iallafall. En kompis har en MY14 som står som 2013 hos transportstyrelsen t.ex.
Ska be honom kika. Versionen sedan då? ATxxxx Den är mest kryptisk tycker jag.
Användarvisningsbild
av na96gen
#1161015
I bilregistret finner du tillverkningsår. Volvo byter modellår ca vecka 20. Så det är en MY16 men tillverkad 2015. Men emblemetr ett bra trick för se om det är en MY16
av Xanthopteryx
#1161017
na96gen skrev:I bilregistret finner du tillverkningsår. Volvo byter modellår ca vecka 20. Så det är en MY16 men tillverkad 2015. Men emblemetr ett bra trick för se om det är en MY16
Ahh. Men då stämmer det då med 2016. Men sedan är då som sagt frågan, AT1517 eller AT1546
av Schmoyoho
#1161080
Spelar nog ingen roll egentligen. Tror det har med strukturveckor att göra, alltså 15 vecka 17 eller 15 vecka 46. Kan vara någon liten detalj som ändrats bara. Iallafall inget stort.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1161155
Lite grovt bör du väl bara kunna gå efter när den togs i trafik, gjorde den det innan v46 2015 så kan den ju inte vara det iaf?
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]