Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1160726
Daniel73 skrev:
MarcusJ skrev:
Roggan79 skrev:Detta är 1.6l D2 motorn på 115hk, samma där menar du?
Nej, jag läste slarvigt. Ursäkta mig.
1,6:an är Ford/PSA så den är väl inte byggd i Skövde.
Köper dom fortfarande motorer av Ford?

Planen för några år sedan var väl att tillverka även dom licensbyggds PSA i skövde?
Alla Volvos motorer byggs i Skövde sedan ett par år tillbaka.
#1160744
Roda skrev:Nu vet jag inte hur hög driftstemperatur det är på kylvattnet på en D2 men det fenomenet kan man få om locket till expansionskärlet inte är tätt. Kanske inte märks när verkstaden trycktestar då de troligen trycksätter därifrån.


Har bytt locket......Så locket är det nog inte.
#1162332
vill inte va pessimist men har bytat 2 motorer pga av detta fel du får tryck i systemet pga ,packning topp el block spricker,
för mig så man tydligt att den tryckte från hålet på xpansionskärlet strax under locket.detta är inte alls ovanligt känt tyvärr på psa motorerna tilläggas kan göras att jag köpte 2 utbytes motorer vågade inte ta beg
#1168574
carre1 skrev:vill inte va pessimist men har bytat 2 motorer pga av detta fel du får tryck i systemet pga ,packning topp el block spricker,
för mig så man tydligt att den tryckte från hålet på xpansionskärlet strax under locket.detta är inte alls ovanligt känt tyvärr på psa motorerna tilläggas kan göras att jag köpte 2 utbytes motorer vågade inte ta beg

Varför bytte du packningen istället för att byta hela motorn?

Det är heller inte alltför ovanligt att […]

Bakfjädrar.

Kolla Skandix i Tyskland också, sök p&a[…]

Ser ut att komma från det lilla hålet […]

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel ti[…]