Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1150888
Det stämmer! Haynes har ingen eller mycket dålig information för F-motorer. För nästan tio år sedan kom det ett lösblad till böckerna som skulle gälla F-motorer och speciellt med E85, men det var ingen information av värde. Man får försöka hitta information på motsvarande bensinmotor om det finns någon, så långt som det nu kan räcka till. Volvo har faktiskt mer att bjuda i Vida för den som har det tillgängligt.
#1150895
gooose skrev:Rem spännaren skall dras åt med 25nm
//Gooose
25Nm var inte mycket. Det låga åtdragningsmomentet tyder på att den med all sannolikhet behöver vinkeldras efter 25Nm!? Vet du möjligen hur många grader? Å andra sidan handlar det om endast en skruv, så klämkraftvariationen är noll, men jag misstänker ändå att en åtdragningsvinkel utöver momentdragningen är nödvändig?
Senast redigerad av 1 Yaniz, redigerad totalt 0 gånger.
#1150904
Rådlös skrev:Det stämmer! Haynes har ingen eller mycket dålig information för F-motorer. För nästan tio år sedan kom det ett lösblad till böckerna som skulle gälla F-motorer och speciellt med E85, men det var ingen information av värde. Man får försöka hitta information på motsvarande bensinmotor om det finns någon, så långt som det nu kan räcka till. Volvo har faktiskt mer att bjuda i Vida för den som har det tillgängligt.
Vad jag vet så finns det ingen för V70 08< 5-cylindriga bensinare. Jag har då inte lyckats hitta någon.
#1151006
Nej, det är fullt möjligt att det är så. Jag gick i spänd förväntan när det ryktades att det skulle komma en specialutgåva för E85-motorer, men blev djupt besviken när det bara var ett lösblad. Därför har jag inte fördjupat mig i Haynes böcker något mer.
Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]