- fre 20 jan 2017, 15:20
#1142381
apersson850 skrev:Folk fick för sig att de hamnade i ett magnetfält som kunde orsaka sterilitet, lomhördhet, nageltrång och förhindra framtida vinster i Postkodlotteriet. Att magnetfält vid DC är stationära, inte växlande, och därför ser ut som de magnetfält som vi alltid utsätts för i naturen, det glömde man. För att lugna ner folk fick Volvo sätta dit en särskild jordledare mellan fram- och bakände på bilen. Till vad nytta kan man undra, för strömmen var ju fortfarande densamma.Ja det var just det pseudoproblemet jag erinrade mig. :)
apersson850 skrev:Detta inträffade när nästa generations V70 redan var långt framme hos konstruktörerna, och i ett sådant läge kan det förvisso vara lika klurigt att flytta omkring något i motorrummet som att åka till månen. Det är ju inte gott om plats under huven numera.Ja fast så småningom lyckades de ju på ett eller annat sätt öka höjden till 19 cm i alla fall. Undrar om det rent av kan vara så enkelt att man kan byta lock, ev. också frontstycke på boxen för att förbättra höjden.
Nuvarande Volvo: V70 T5 -02 Geartronic; V70 D4 -15 Geartronic
Tidigare Volvo: 145 DL -72 B20D man; 245 DL -75 B21A man; 745 GL -87 B230F man; 855 T5 -94 aut
Tidigare övriga: Saab 99 -71 1,7 man; Volkswagenbuss T1 -66 man; Cadillac Coupe de Ville -75 aut
Tidigare Volvo: 145 DL -72 B20D man; 245 DL -75 B21A man; 745 GL -87 B230F man; 855 T5 -94 aut
Tidigare övriga: Saab 99 -71 1,7 man; Volkswagenbuss T1 -66 man; Cadillac Coupe de Ville -75 aut