Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dykaren71
#1139427
Hej. Jag har en V70 2016 modell som jag hämtade ut ny. Sen början av hösten så har jag fått knäppningar i höger bakdörr. Dom kan komma när som helst, vilken fart som helst, men oftast vid t.ex fartgupp, brunnslock eller svacka på motorväg. Det låter som något plastigt, och är värst vid temperaturförändringar, när bilen går från kall till varm. Volvo har tittat på problemet en gång, men inte lyckats. Tycker att det är ett ljud som inte hör hemma i en ny bil i den prisklassen. Är det någon som varit med om liknande problem som har ett tips. Jag kan ju inte va den enda känns det som. Med vänlig hälsning Thomas
av ateam1234
#1150880
har samma problem men det kommer ifrån b-stolpen (hämtade också ut min ny) tror det är plastkåpan som sitter vid bältet som "knäpper"
har inte tagit upp detta med Volvo än men kommer göra detta

jag har även problem med högt "vindbrus" ifrån båda framdörrarna, är det nått du upplever på din -16?
av Robban1976
#1151477
Jag hade samma fenomen på min -13. Det knakade och knarrade från båda sidorna. Speciellt när man körde sakta på ojämna underlag. Felet avhjälptes genom att ha lite fett på dörrarnas låsmekanism... både på karossen och dörren.

Sent from my SM-G928F using Tapatalk
Användarvisningsbild
av perin
#1151518
Har också ett irriterande ljud i bilen men i min låter det mer som något ligger löst inne i dörren. Låter mest i stadstrafik på lite ojämna vägar.
Vi som beställt nya XC60

Man kan ju ladda batterierna när man kö[…]

Löjliga priser XC70

40tkr är inte mycket att leva på f&ou[…]

Hejsan. jag har nåt skumt fel i min framvag[…]

Bakfjädrar.

Jag gjorde det enkelt. Beställde bara nya fj&[…]