Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av andersuw
#1149632
Nej med virtuell maskin kan du gå så långt tillbaka som Windows XP och ändå köra VIDA. Med den tekniken går det även bra att köra VIDA på en Mac.
Användarvisningsbild
av MarcusJ
#1149646
Aha! Verkar ju kanonbra. Ska dyka ner i det och se vad jag kan lära mig.
Enklare på kontoret, bara att ringa IT...
av Schmoyoho
#1149652
Det finns färdiga Windows 7-avbilder med VIDA förinstallerat. Mycket smidigt att "installera" eftersom du bara behöver VMware på din värddator och sedan laddar in windows 7 dit. Kan vara lite småpyssel med att få allt att lira men jämfört att installera Windows från grunden och fixa allt är det smidigare. Funkar väldigt smidigt på min Mac t.ex och kräver inga omstarter jämfört med om man installerat VIDA+Windows 7 parallellt med sitt ordinarie OS (för oss som inte har en extra dator liggandes dvs).
av andersuw
#1149654
Är det bara VIDA eller ett VIDA/DiCE-paket du är på jakt efter? Om det senare kan jag rekommendera det här:

http://www.ebay.com/itm/2014D-HQ-Volvo- ... 1633882026

Det var vad jag ursprungligen köpte och det har funkat utmärkt och inte strulat på något sätt. Numera har jag uppgraderat till den motsvarighet med Bluetoothförbindelse som samma säljare också kan tillhandahålla men om man tycker det är värt pengarna eller inte beror lite på vilka arbetsbetingelser man kan räkna med när man mekar och hur bekväm man är.

Du kan definitivt hitta VIDA/DiCE billigare på annat håll. Men av skäl som framgår av annonsen är detta bättre grejer än man kan räkna med på en del andra håll. Bra hårdvara, en strulfri installation i virtuell maskin (vilket spar tid även om man som jag har ett förflutet som IT-ansvarig), kopplingsscheman (EWD) ingår, flera språk tillgängliga om man ber om det (jag har engelsk version med EWD på den ena burken och svensk utan EWD på den andra), snabb leverans och bra support. Säljaren vet vad han pysslar med och svarar snabbt när man behöver hjälp.

Ibland (och just nu) kan det av annonsen se ut som om han sålt slut och dessutom inte levererar till Sverige. Men jag vet på basis av de kontakter jag haft med honom att det bara beror på att han är lite upptagen av annat för tillfället och därför valt att minimera kundtillströmningen. Skickar du honom ett meddelande via ebay går det säkert bra att få köpa.
Användarvisningsbild
av MarcusJ
#1150647
Nu har jag grejat litegrann med Microsoft Virtual PC och Oracle VM VirtualBox, men som jag förstår det måste jag fortfarande ordna en Windows 7 Pro-installation. Så jag förstår inte riktigt hur jag ska kunna köra Win7Pro i virtuell miljö utan att faktiskt ha operativsystemet?
Användarvisningsbild
av MarcusJ
#1150671
En fråga till. Funkar det lika bra med Windows 7 Ultimate, eller måste det vara just Professional?
Kan tillägga att för närvarande är jag bara intresserad av VIDA, eventuellt skaffar jag en DICE senare men inte i nuläget.
av mbc
#1150711
Jag har en gammal laptop som jag enbart använder till vida.
Jag köpte win7 pro på ebay för hela 66 kronor :shock: .
Fick en nyckel och en länk direkt så jag kunde ladda ner det, antingen 32 eller 64.
Bara ett tips...

Billigaste lösningen är att ersätta[…]

Kolla trycvärden och temperaturer på en[…]

Nästa elbil från Volvo?

I carup står det att Volvo ska presentera n&[…]

Superkort klipp men så här ser det ut f[…]