Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1117434
Hej på er, jag har en Volvo xc70 2012 D5 som jag vill montera handtagsbelysning på och tänkte beställa ett kit från westcoastrecond här från forumet och behöver hjälp med monteringen av detta för jag har verkligen tummen mitt i handen när det gäller sådant och man behöver löda enligt instruktionen och har varken lödpenna eller kunskapen och ville höra efter innan jag beställer ett kit om det finns någon vänlig själ som monterat detta i Stockholmsområdet och som är intresserad att hjälpa mig med detta? Självklart mot ersättning. Pm eller Maila mig.

Mvh crstonetto

Skickat från min LG-H815 via Tapatalk
#1120337
Hittar du ingen som kan hjälpa till och ändå vill ge dig själv en chans så finns det ett y-t klipp som beskriver det hela väldigt bra!

Du behöver inte så mycket mer än diodlampan, kablar, kabeltjuv och en mejsel. Kollade upp priset för allt om du köper det från volvo och det landar på runt 1000 spänn.
http://forums.swedespeed.com/showthread ... e-Lighting artikel nummer för grejerna.
Jag skulle provat på själv, lycka till!
#1120342
Oavsett vad du väljer är det ingen svår operation. Löda är inte svårt och väljer du att köra originalgrejer, vilket jag spontant skulle rekommendera och är vad jag själv valde att installera, så är det ju busenkelt ändå. Särskilt med strömtjuvar, säljs på de flesta järnhandlarna, t.o.m OKQ8 säljer sånt. Jag klantade mig själv på förardörren så den har glappat lite på sistone. Jag tog ström från c-låsknappen om jag minns rätt, bilen märker när något blir fel och stänger av strömmen till fönsterhissarna och c-låsets manöverpanel men allt funkar som det ska, har bara inte orkat fixa det. Våga prova!
#1123007
Tack för alla svar, får väl försöka ge mig på detta själv. Var förbi Bilia häromdagen men dom kunde inte hitta artikelnumret till hållaren som lampan skall föras in i om ni förstår vad jag menar?! Alltså hållaren som sitter redan på dörrsidan för mina är svarta. Är det någon som sitter på detta artikel nummer?

Skickat från min LG-H815 via Tapatalk
#1174771
Hej, tar upp denna tråd eftersom jag tänkt ge mig på och montera detta nu och har beställt kit ifrån vparts men fick en smärre chock idag när jag ringde Bilia i Södertälje för prisuppgift på lamphållarna som jag måste ha också och det visade sig att dessa kostar 399:- st. Alltså nästan 1600:- för 4 st och detta känns icke prisvärt och vill nu höra om någon vet något billigare ställe eller hur man få tag i dessa billigare innan jag skickar tillbaka kittet till v parts för 1600:- för enbart lamphållarna tänker jag inte betala.

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
#1174776
Har sålt ett gäng av dessa på Tradera och har säkert något över i denna frågan, både hållare med lampa och ljusledare. PM:a så kan jag kolla
#1174777
Micce1980 skrev:Har sålt ett gäng av dessa på Tradera och har säkert något över i denna frågan, både hållare med lampa och ljusledare. PM:a så kan jag kolla
Pm skickat

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.