Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Schmoyoho
#1233667
Lillasyster letar första bilen och 2.0 och 2.0F verkar hamna inom budgeten, lite till mitt förtret som infantilt dyrkar effekt. Kraven är kombi, aux och "billig". Bensin, eller bara inte diesel, tror jag att jag vågar peta in en egen värdering om.

De bilar som fallit henne i smaken har dock varit långmilare, 30-35000 mil. Hur håller dessa 2.0:or i längden? Samt är en vanlig 2.0 något att ha, alltså vanliga bensinaren? Känns som att man får alla nackdelarna med en klen motor, utan etanolfördelarna med låg skatt och billig drift.

Sen en allmän fundering kring manuella men hur håller kopplingen på dessa lådorna? Ska man ha som kriterium att den ska vara bytt vid dessa miltal eller ska man anta den är frisk om den greppar och är slirfri vid provkörningen? Eller börjar det rentav vara dags för ett andra kopplingsbyte? Vet förstås inte hur de är körda, men om vi utgår från att de inte dragit massa tunga släp, vad gäller i normalfall?

Det där är bara lurendrejeri. Är sy[…]

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]