Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1098349
Jag har nu kört med Premium Sound Harman/Kardon plus SUB under sex månader i min nya V70 och jag är faktiskt inte speciellt imponerad över ljudbilden faktiskt. Jag har inte gjort några inställningar i EQ men testat lite med inställningarna i sub och centerhögtalaren.

Jag tycker ljudet är lite "pappigt" och det låter nästan som om det är en handduk över högtalarna. Jag har testat både med Spotify 320bit stream, Tidal, CD-skivor och radio men är föga imponerad över ljudet faktiskt. I min Volkswagen Golf GTI från 2010 så hade jag Dynaudio och jag uppfattar den som flera gånger bättre. Trots avsaknaden av sub och endast åtta högtalare i kupén? Jag tycker ljudbilden var klarare, basen var "snärtigare" i min tidigare bil.

Finns det någon mer här ute som har samma funderingar?
#1098362
Ja något ligger i vägen på något vis. Tycks vara omöjligt för högtalarna att sjunga ut ordentligt. Då har ja ändå pillat med EQn och fått till det skapligt. Dynaudio är en annan klass.

Längtar tills ja får beställa en bil med Bowers & Wilkins.
#1098473
Har Harman Kardon PS (dock utan sub) i min V70 D4 -15 och är heller inte imponerad över ljudet. Tycker PS-ljudet i min gamla V/0 -02 är klart bättre och något sådant hade jag inte väntat mig. Dock är radiomottagningen bättre i den nya bilen.
#1098505
HK PS är ingen höjdare och låter minst dårligt i XC60 med sub, subben i XC60 är rätt ok och i min rasslar det inet och lever fan när man spelar, Har provat HK i både V60, V70 och nu i min XC60 och V60 lät sämst, det rasslade och bummlade så fort man krämade lite, i V70 rasslade det lite minde, men ljudet var rättt bumligt, i XC60 låter det bäst, fast man kan inte kräma på något tycker jag, men man slipper rasslet iaf och subben låter rätt ok.

Tom PS Aydussey var bättre än HK, hade det i förra V70in -12


Men Dynaudio PS var mycket bättre.
#1098804
Ja, det är tyvär mer vanligt att det skorrar än att det inte gör det. Kollegans sub satt tom löst, så det skorrade utav helvete när man poppade lite.

Jag hade nog bara ren tur, fördelen med subben är att man kan sänka basen på de övriga högtalarna och få en riktig djup bas och sammtidigt spela så högt det nu går, för skitsystemet hindrar dig från att dra på fullt, dok så är det stor skillnad på HK i V70, v60 och XC60.
#1098878
Jag är inte helt imponerad av PS, har SUB, hade förväntat mig mer av Harman Kardon.
Har provkört S90 och XC90 med Bowers & Wilkins och min bedömning är att det är bättre.
Funderar som bäst att beställa XC90 T8 och då med B&W

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]

På min 745-a hade socklarna till varselljus […]

2 nya sommardäck fram 2 till på plats […]

Bullerbyn Skickat från min SM-G970F via Ta[…]