Det mest intressanta här är ju vem som tar kostnaden. Hur har det löst sig för er som är utanför garanti/nybil (2 år?) men har en hyfsat ny bil?
Jag kan byta lister 2 ggr om året om Volvo tar fram plånboken. Jag har haft ett ärende där jag via min servicetekniker försökte se hur Volvo ställer sig till detta då jag upptäckte glipor baktill på främre skärmbräddarna och mindre men tydliga glipor framdörrarnas lister - främst passagerarsidans. Detta på en bil uttagen för mindre än 2,5 år sedan!
Är riktigt besviken på hur Volvo, och delvis Bilia som måste haft koll på detta då jag köpte den i höstas som 2:a ägare, hanterade detta.
Volvo bekräftar ju själva problemet:
https://www.expressen.se/motor/felet-go ... a-lossnar/
Sedan jag skrev det här meddelandet, hamnade i drafts av misstag, så har Bilia ryckt sig i kragen och faktiskt löst detta åt mig. Främre skärmbreddare samt passagerardörrens list är bytt samt lite andra småsaker utan kostnad för mig. Måste säga att jag är riktigt nöjd med bemötandet när det väl tog fart. Läste på lite och såg att man har rätt omfattande möjligheter att åberopa konsumentköplagen även vid begagnatköp - men nu behövde jag aldrig ens nämna det. Däremot är jag lite orolig för att listerna kommer att trassla igen, räcker ju med att ta en titt på de xc70 man passerar om dagarna för att se att det verkar vara en total feldesign - svagt att Volvo inte tar ansvar och fixar det en gång för alla.