Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av snabbis
#1055990
Statsminister skrev:När kom fixen? Känns som det borde vara rätt på min my16 uttagen oktober 15?
Kollar på torsdag, är tillbaka på jobbet då, men det var januari-februari . har bytt list på åm 16 och gjort den fixen IAF.
#1056009
Jag har fått tid de 15e för att få listen utbytt, samt att bilen skulle uppdateras (Bränsle eller att den dör, kanske? Har dock inte upplevt nått av det). Men då skulle man ju kräva att få alla lister bytta om det är ett erkänt fel?
av snabbis
#1056030
Fixen gäller framdörrar, och för att man ska byta något på garanti, så måste ju felet va framme vid besöket, på garanti byter man inget i förebyggande syfte, isåfall är det kampanjer att bilar blir återkallade, vilket en plastbit på dörren antagligen inte kommer falla under=)
#1056070
snabbis skrev:Fixen gäller framdörrar, och för att man ska byta något på garanti, så måste ju felet va framme vid besöket, på garanti byter man inget i förebyggande syfte, isåfall är det kampanjer att bilar blir återkallade, vilket en plastbit på dörren antagligen inte kommer falla under=)
Okej, tack! Då är det ju inga problem annat än att man får se till att den på andra dörren blir lös innan garantin går ut :)
#1123259
Väcker gammal tråd i liv igen. Efter första listen släppt så har jag i omgångar nu bytt ut samtliga lister. Senaste servicen nu för ca 1 månad sedan och 2300 mil totalt fick dom även byta plasten runt bägge hjulhusen fram ...

Såg nu i morse att listen på förardörren släppt, DEN ÄR JU REDAN BYTT EN GÅNG!!! Dags och ta upp detta med Volvo centralt eller vad tycker ni? När garantin tar slut så kommer jag ju behöva höja krediten på mitt volvokort för att ha råd att byta samtliga lister på årsbasis om detta skall fortsätta?!?
#1123275
least skrev:Limma fast listerna med lämpligt lim? Jag antar att det är tejpen som inte tål kallt/varmt, avfettning etc.
På en bil för 420 000 som är ca ett år gammal? Ne, det har jag ingen lust att göra.
Volvo v60 2022 plåtskada

Jag hämtade hem bilen idag

Det var i något högre hastigheter ljude[…]

Ok, tack så mycket, det ska vi se om vi hitt[…]