Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Susanne89
#1028365
Hej! Jag har en Volvo xc70-13 BE PRO D5. Men jag vill ha r-designs blåa mätare istället för dom tråkiga svarta, är det svårt att byta själv? Och kan man bara byta ut "ringarna" runt mätarna eller man måste byta hela kombinstrumentet?
Användarvisningsbild
av StefanN
#1028400
Jag antar att du har den gamla modellen då är det bara byta tavlor, det går att byta hela huset men det måste göras på Volvo då det ska programmeras in med mätarställning.
Jag bytte nyss till Summumtavlorna. Tog en knappt timme att fixa.
Bild
Användarvisningsbild
av yoshy
#1028480
Dom går väl inte å köpa löst så vitt jag vet. Så det är hitta ett instrumenthus på skroten som gäller, kostar dock 4000:- (Gäller dom blåa r-design) =/

Går själv i tankarna att byta
Senast redigerad av 1 yoshy, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av ER
#1028482
Du letar på skroten efter begagnade kombiinstrument/hastighetsmätare passade rätt motortyp bensin/diesel och köper det billigaste med ringarna. Fast skrotar vet att R-designinstrument är värdefulla så räkna med 4000-4700kr för ett sådant med enstaka ex ner till 2500-3000kr så det blir dyra ringar. Som jämförelse kan vi ta ett vanligt med "optiontavlorna"/kronografringar som bilden, jag gav 1100kr för ett som inte gick att använda i en bil längre pga trasiga fästöron så lite extra prut lönade sig. Ett felfritt runt 2000-4500kr.
Finns just nu ett för bensinare för ynka 800kr pga krockskadat hus vilket inte är något problem då det är ringarna man vill ha.
Helt nytt så blir det väl 10000kr+ och då lägger jag heller dessa på det nyare digitala varianten än det äldre analoga vid dessa summor.
av oblige
#1030797
Susanne89 skrev:Tack för svar! Hittade på bildelsbasen för 1750kr! Så ett kap.
hej hittade ett på bildelsbasen 1700:- med blåa mätaretavlor det är enkelt att byta bara tavlorna
Löjliga priser XC70

Då var vi uppe på 320K igen, men de[…]

Sprutar från backventilen bakom höger b[…]

Vi som beställt nya XC60

Mycket nöjd med Platinum Grey. Har en ton av […]

Leasing bildäck

Det låter som någon slags missför[…]