Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av palmqvist
#1016619
Knapp i kupén + mjukvara måste till i vilket fall, sen är det säkert något kablage du saknar upp till rättens är frågan om kontakt stycket till ratten stödjer det.
Skulle tro att det funkar utan brukar sällan vara ett problem o koppla förbi en funktion.
Men lita inte på mig har ingen aning bara lite tankar...
av Alexas
#1016623
Någon annan har tydligen ställt samma fråga innan :) såhär blev svaret i den tråden:
-----------------
Det har jag tagit reda på [.....]

Rattvärme i en V70 2014 vid eftermontage som följer.
(bara årsmodell 2014 som stödjer eftermontage)

Rattvärme applikation (31373844): 459 kr
Konsol (31343797): 108 kr
------------------

Verkar som att det går på V70 my14 (konstigt att det bara går på 14). Jag ska ringa bilmånsson imorgon och kolla. Går det så köper jag och monterar själv och låter Volvo programmera allt :)
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
#1016639
Jag har för mig att det va en här någonstans på forumet kollade upp vad det skulle kosta att eftermontera rattvärme och det skulle kosta 5-8k, tycker inte det är så absolut nödvändigt att ha det även om det är en mycket bra funktion, har man Voc med appen och dedär så räcker det ju långt. :)
av Alexas
#1016646
Ja jag såg den uträkningen och den stora kostnaden där är ratten. Jag har hittat betydligt billigare ratt än vad Volvo säljer för. Egentligen är jag inte ute efter rattvärmaren men ska jag byta ratt kan jag lika bra slängde på 1k och få rattvärmare programmerat också (monterar själv).
av Alexas
#1016647
Är det någon som vet om det är exakt samma ratt till alla Volvos modeller efter 2010? Alltså passar alla rakt av?

Har fått bra pris på en ratt som suttit i en xc60 och frågan är alltså om den passar rakt av på en xc70. Och är det skillnad på bilar med auto/manuell?

Blev många frågornhär....

jag hade 2+1 fel... dels hade EGR saggat ihop och […]

Pluskabel glapp

V70 1,6 diesel 2011 vägrar starta. Ny startmo[…]

Dörrlås V-fram

Har indikering på att min förardör[…]

Lösa yttre backspeglar

För er som undrar är problemet lokaliser[…]