Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av the_dolph
#1016415
Valet ligger mellan feritta och simmons sportavgasystem. Hittar dock inget färdigt system som man kan kolla på. Någon här som har något av dessa system på sin t6a?
Användarvisningsbild
av EjS
#1016516
the_dolph skrev:Valet ligger mellan feritta och simmons sportavgasystem. Hittar dock inget färdigt system som man kan kolla på. Någon här som har något av dessa system på sin t6a?
Låt oss veta när du har installerat.

Då fattas bara blå neonljus i underredet så är du klar inför Essen Motorshow ;)
Användarvisningsbild
av the_dolph
#1016537
Inge blå neonljus här inte, hellre en rad med bra extraljus men svårt med tanke på radarn i fronten.
Användarvisningsbild
av EjS
#1016688
Sånt ljus kan faktisk vara rätt ekslusivt. Har sett på en del motorbåtar och husbilar hur ambient light i alla färg funkar kanon!
Användarvisningsbild
av the_dolph
#1017043
Idag var jag ut och bytte backljusen. Inte helt enkelt tills jag kom på hur jag skulle göra.

1. Skruva bort 4 skruvar som håller fast panelen. Två av skruvarna är vid handtaget på insidan.
2. Lossa kontakten till aut stängning av bakluckan.
3. Ryck loss panelen så den lossnar runt om.
4. Skruva bort 4 skruvar som håller fast ena baklyset.
5. Koppla loss kontakten och lyft ur hela lyktan.
6. Koppla loss kontakten från backljuset.
7. Dra loss lampan rakt ut.
8. Sätt dit nya lampan samt kontakten. Kolla så att allt fungerar innan du sätter tillbaka allt. Gör samma med andra lyktan. Lycka till. Obs det knepiga kan vara att få dit skyddet själv men det går. Det blev stoor skillnad på backljuset.

Mvh Lars
Användarvisningsbild
av Its1more
#1017089
Det börjar bli ordning på vagnen :-)
Användarvisningsbild
av the_dolph
#1017102
Japp, nu har den led i backljus, parkeringsljus samt skyltbelysning. Samt Polestar. Nu saknas enbart toning bakom b stolpen. Extraljusen vet jag ej hur jag ska lösa.
Användarvisningsbild
av Its1more
#1017125
Jag har sett V70 med LED-ramp under nummerplåten. Du har PM.

/Fredrik
av mikebike
#1017533
the_dolph skrev:Har lyssnat på lite ljudklipp och håller med att det blir för mkt ljud för familjen. Låter simons mindre? Hade bsr optiflow på en äldre s40 förut och det lät bra.
Jag har fått offert på byte av bakre halvan till Simons: 8000:-
Är man knäpp om man som 50+ funderar på att betala så mycket för att bilen skall låta MER?
Användarvisningsbild
av the_dolph
#1017543
Knäppt är det inte, den låter säkert bra mycket trevligare. Nu är den mest snabb men tyst. 8000 lät mycket, är det enbart bakre dämparna eller är det något mer?
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 148

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen

finns det någon säkring till elbackspeg[…]

Funka dom innan bytet? Funkar inte i min heller s[…]