Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
#1185264
Enligt polestars kurvor var det iallafall mer effekt i den äldre motorn runt 4-5000rpm, detta när båda var optimerade.
av Volvo_S60
#1185323
Tack för all info om motorn :D

Ska bli nice att få hämta bilen sen och testa karaktären på motorn!
Har aldrig kört en T6:a, men klarar inte av att hoppa in i min egen bil och lyssna på dieselmotorn efter varje gång jag haft svärfars XC90 V8 :lol:
Användarvisningsbild
av MartinS
#1186246
drbrain skrev:Antagligen någon som velat ha sportratt och bara hittat en svart begagnad.. sen flyttat över rattknappar och airbag.
Fast det där är ju ingen sportratt väl? Ser ut som den vanliga jag har i min V40CC.
Användarvisningsbild
av drbrain
#1186247
MartinS skrev:
drbrain skrev:Antagligen någon som velat ha sportratt och bara hittat en svart begagnad.. sen flyttat över rattknappar och airbag.
Fast det där är ju ingen sportratt väl? Ser ut som den vanliga jag har i min V40CC.
Okej.. kanske inte sportratt men... "En 3-ekrad läderratt med sportig design."
http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... /Automatic

Jag har ju tyvärr bara den vanliga tråkiga läderratten i min T6a..
http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... /Automatic
av Volvo_S60
#1186389
Jag var och hämtade min XC70 T6:a idag. Helvete vilket drag det är i den med Polestar! :D :D
Tyvärr var det lite obalans i gamla sargusfälgarna och skumt lufttryck. Ska fixa det imorgon. Längtar till mina Erakirfälgar blir levererade i Augusti! :D
Kommer foton då!

Är det någon av er som kör T6 som har problem med att bilen hoppar till ordentligt när ni lägger i D och växellådan är varm?
Blir ett helvetes ryck på min som bara gått 5000mil :shock:
Visserligen 2011, men vad tror ni? Oljebyte och adaption lär inte fixa det väl??
Växlar perfekt annars, men just när man lägger i D med varm låda hugger det duktigt!
  • 1
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
  • 148
Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.